Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker det verkar som det blir tidigare och tidigare med det mesta. När jag var ny i hästvärlden för sisådär 20 år sedan så började man sitta på hästen när den var 3 år, undantaget islandshästar som man började sitta på nåt år senare. Numera ser man hästar i 3-4-årsåldern som arbetar i alla gångarter. Har man sett att det inte är någon skillnad i hållbarhet om man startar upp senare och mer försiktigt, eller vad beror detta fenomen på?
Vad finns det för anledning till att sitta in en häst vid drygt 1,5 års ålder? Ingen galopphäst som ska gå löp. Brukar man inte sitta in/rida in på hösten/vintern som 2åringar?
Inte min utan bara en jag sätt på annons.
Jag gissar att det har med tex treårstesten att göra?
Varför har man treårstest överhuvudtaget? Om hästen håller längre om man rider in den senare och långsammare så borde väl testet läggas senare?
Varför har man treårstest överhuvudtaget? Om hästen håller längre om man rider in den senare och långsammare så borde väl testet läggas senare?