Asa_S
Trådstartare
Känner att jag mer och mer blir hängande i höger tygel - inte bra och inte direkt vad som var tanken. Ursprungligen fungerade det att leda framdelen till höger och få den framför bakdelen, men väldigt försiktigt. Nu tycks det som att hästen inte följer mitt ledande tygeltag utan istället försvarar sig genom att välta ryggraden över mot vänster sida. I höger galopp vill hon hellre gå vänsterböjd, det är väldigt svårt för mig att sätta mig på höger sittben, jag blir liksom "tillbakabuttad" på vänster varje gång jag kommer rätt, och utan att sitta på höger kan jag ju inte ställa höger heller. Eftersom jag rider längs skogsvägarna kan jag inte lägga volt, och serpentiner längs vägen fungerar inte bra heller, då hon blir helt paralyserat upptagen med att vänta på att det ska bli rakt fram igen och bara fokuserar på det (häst med skalle ). Det håller på att bli alldeles tokigt och ju mer jag korrigerar desto mer åker ändan omkring, medans ingenting händer i framdelen. ET står som nästa punkt på listan, men är det någon som har något förslag på saker jag kan kolla av i min sits under tiden (hästen är inte halt och inte synbart sned men har inte varit igång på ett tag, svag vä sida)? Tror att jag lutar åt höger och hästen åt vänster, liksom . I vänster varv är vi nog samspelta, känns det som.
Vad har hänt med min sits . Hjälp!
Vad har hänt med min sits . Hjälp!