sitsproblem!!!

tezzie82

Trådstartare
jag är i akut hjälp! känns som om jag bara använder min vänstra sida i sadeln, glider omkring och har svårt att sitta stilla med ben och sits i trav och galopp. jag blir galen! först trodde jag att det var sadeln som var problemet och sedan hästen.
hade ute en equiteraput som "fixade" hästen. var på massage som fixade mig, bytte ut min nästan nya sadel, men ännu är det inte bra. köpte en antiglid padd som hjälper men ändå inte tillräckligt. detta började för ca 1½ år sedan och jag har aldrig haft problem med detta förut. ngn som kan hjälpa mig? vissa dagar känns det som att man bara vill lägga av för att inget funkar. :cry:

Sv: sitsproblem!!!

Fattar hur d känns, hade oxå lite problem med sitsen förut.Att rida barbacka hjälpte mej jättemycket! Det e d bästa tipset jag kan ge...

Vad tråkigt att det blivit så. Och att du har försökt så mycket men inget har hjälpt. Jag tror också som chiaro att ridabarbacka kan hjälpa dig eller rida utan stigbyglar när du använder sadel. Annars vet jag inte riktigt. Vet du ingen tränare som går in för rätt stitts so kan hjälpa dig då?.....
Lycka till

Att rida barbacka är som att beställa en stolsits på postorder!

Jag förstår att din häst tycker att nya sadeln är kalas, men vad tycker egentiligen du? Får du plats, är den bekväm?

Har du möjlighet är alltid sistträning på lina att rekommendera, börja med att fästa ett snöre som en ögla fram i sadeln och ägna ett ridpass enbart åt din sits. Kommer du inte ens ner i sadeln då, när det är det enda du behöver bekymra dig om är din sits. Då skulle jag nog fundera på sadeln i alla fall.

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
1 974
Senast: super
·
Utrustning Hejsan:) jag har ett liten fundering:) jag hade en dåligt passande sadel innan men efter köp av ny som passade bra då så har det inte...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
6 751
Senast: Nepenthe
·
Utrustning Jag köpte en ny dressyrsadel av en sadelutprovare i våras. Jag påpekade när jag provred den att den åkte fram en aning. Utprovaren...
Svar
19
· Visningar
6 333
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 663
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama