sits storlek i westernsadel?

F

fillifjonka

Hej!

Skulle va tacksam om nån ville hjälpa mig.

ska köpa en simco syntetsadel. Jag undrar om man ska ha en 15 eller 16 tum?

Jag har rätt liten rumpa och ca 36 och 27 i jeans

anledningen till att jag köper den är att jag vill sitta mer stabilt när jag är ute själv och rider.

tack på förhand

Sv: sits storlek i westernsadel?

Troligtvis räcker det med en 15" åt dig om du är väldigt nätt om baken, annars kan det kännas way to big för dig och då halkar du kanske runt lite mer... :)

Du ska nog ha en 15". Jag är större än dig och jag har 16". Har stl 30" på jeans och är 170 cm lång. En 16" i westernsadel är ungefär som en 17,5 i engelsk sadel :laugh:

Håller med 15 tum ska du ha gärna 14,5 men de finns inte.

Liknande trådar

L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 641
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Hej! Jag vill ha en westernsadel till min ponny bara för skojs skull och ta lite lata turer i skogen med. Jag gillar att ha ’close...
Svar
1
· Visningar
589
Senast: Seabaz
·
Övr. Hund Hej! Ska köpa mig hundförarbyxor och en snygg jacka nu när jag fyller år. Mamma betalar upp till en viss summa. Har kikat på Engelsons...
Svar
6
· Visningar
1 125
Ridning Hej kloka buke! Gammal medlem här som återvänder efter flera års frånvaro. Jag måste tyvärr ta bort min fantastiska häst som jag hade...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 308
Senast: Sixten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka