Sista lektionen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Idag var det sista lektionen jag red på ridskolan. Jag hade fått tinkern. Lektionen gick väl sådär, inte jättedåligt men inte helt bra heller.

I helgen hade jag köpt nya ridbyxor och nya ridhandskar som jag hade på mig idag. Kanske var det någon omedveten markering för mig själv att jag ju inte skulle sluta rida även om jag slutade på ridskolan.

Det kändes tråkigt att sluta och efter lektionen hade jag en klump i halsen. De flesta sa ett ordentligt hejdå och en person gav mig en kram, innan vi skildes åt. I bilen på vägen hem brast det en aning.

Och nu då? Vad gör jag nu?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Äntligen är veckan slut igen. Det har varit en rätt intensiv vecka. I tisdags red jag vita ponnyn, i onsdags red jag ridlektion på brun...
Svar
9
· Visningar
1 254
Senast: mandalaki
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter förra ridlektionen som inte gick så bra och lämnade en lite tråkig känsla efter sig, så var jag såklart tvungen att köpa en...
Svar
0
· Visningar
872
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte haft den minsta tid att sätta mig ner och skriva om förra veckans ridlektioner, då mitt schema har varit fullspäckat varje...
Svar
0
· Visningar
1 024
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Denna vecka stod det två ridlektioner på schemat – en på ridskolan och en på privatlektionsstället vid världens ände. På ridskolan blev...
Svar
0
· Visningar
959
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama