Sista anmälningsdatum och blanketter

S

-Susanna-

Enligt TR ska anmälningarna vara klubben tillhanda senast 18.00 den dagen man satt som sista anmälningsdatum i proppen.
Hur har ni tävlingsarrangörer gjort med det?
Om ni inte skrivit tid i proppen, följer ni 18.00-regeln och betraktar anmälningarna som inkommer efter 18.00 samma dag som efteranmälda?
Är det elakt att göra så? Men samtidigt borde man ju ha läst på i TR om man ska tävla..
Hur gör ni med ekipage som inte skickar anmälningsblankett utan bara skriver lite uppgifter i mailet?
Räknar ni dem som godkända anmälningar?

Hälsn Susanna

Sv: Sista anmälningsdatum och blanketter

äsch, man får inte vara så petig! När jag har hand om anmälningar brukar jag släppa någon dag, men de som kommer drällande tre-fyra dar senare går inte!

och mail, de skickar jag tillbaka med en uppmaning att hämta hem anmälningsblankett från ridsport och återkomma med ordentligt ifylld.

-Susanna- skrev:
Enligt TR ska anmälningarna vara klubben tillhanda senast 18.00 den dagen man satt som sista anmälningsdatum i proppen.
Hur har ni tävlingsarrangörer gjort med det?
Om ni inte skrivit tid i proppen, följer ni 18.00-regeln och betraktar anmälningarna som inkommer efter 18.00 samma dag som efteranmälda?
Är det elakt att göra så? Men samtidigt borde man ju ha läst på i TR om man ska tävla..
Hur gör ni med ekipage som inte skickar anmälningsblankett utan bara skriver lite uppgifter i mailet?
Räknar ni dem som godkända anmälningar?

Hälsn Susanna

Beror helt och ållet på antal anmälningar, är det så att det kommer behövas bortlotning så räknas dessa inte som godkända anmälningar, dessa stryks förstm men annars så får det faktiskt vara med ändå.

Är ny på det här med att ha hand om anmälningar. På internetanmälan har vi satt tiden till 23.30 den dagen, så vi ger dom alltså lite mer tid. Via mail tas inga anmälningar emot (förutom efteranmälan då, men då ska man ha ringt innan).

Om man behöver lotta bort ekipage ska ju helt klart de som inte gjort korrekta anmälningar lottas bort först. (inom den tidsangivelse som finns, proppen om det finns där, TR annars)

Glöm inte att betalning ska vara arrangören tillhanda samma dag som anmälan utgår. Dom som anmäler sig efter 18 sista dagen och betalar då betalar försent eftersom betalningen inte är framme förän dagen efter tidigast hos arrangören. Så dom stryks också när start fältet är fullt. Om man ska låta dom komma undan utan efteranmälningsavgift om man har plats kan diskuteras. Oftast är det samma personer som alltid anmäler sig sent. (Samma som sen ringer och vill ha bättre starttid därför att ...)

Har de kommit med post, vilket de sällan gör nuförtiden tack vare det nya moderna world wide web :p så har vi tagit dagen de är poststämplade på om de kommer in ngn. dag försent.
För ibland kan posten faktiskt slarva.

Jag brukar ha överseende med anmälningar som kommer in runt 2-3 dagar försent. Mer blir det efteranmälan. Det här gäller speciellt om vi har varit lite sena med proppen.

Hade dock en anmälningstid som utgick nyligen som vi var tvungna att lotta bort ekipage. Då satte vi gränsen 18.00 och det är fler som ringt frågande och undrat varför jag svarat att vi inte kan ta emot några efteranmälningar. De skickade ju rätt dag? Det är bara att hänvisa till TR.

Det är synd när det blir så, men de som anmält i tid ska inte bli bortlottade bara för de som anmäler försent ska få en chans att vara med. Ska tilläggas att proppen till den här tävllingen legat ute i nästan 3 månader, så nog har de haft tid på sig att anmäla... ;)

Håller fullständigt mer. Inte ska dom som anmäler i tid bli bortlottade bara för att andra inte kan göra det i tid. Har aldrig förstått varför man anmäler sig sista dagen men det är klart att jag själv glömt bort datumet någon gång. Men då har jag också stått mitt kast och inte bråkat om jag inte kommit med. Är man arrangör så vet man vad som gäller ;-)

jag brukar anmäla ganska sent för att vara säker på att jag ska åka på tävlingen, att hästen är fräsch osv.
och ofta glömmer man ju av det åxå, och ser det först sista kvällen och då är det ju bara att chansa....ofta får man ju vara med iaf

Det är bara att vara stenhård. Anmälningarna ska vara inne i tid, pengar likaså och bortlottningskort ska skickas in innan anmälningstiden har utgått om man anmäler på internet.

Om alla klubbar har samma policy, som faktiskt är förenligt med TR, så kommer folk att anmäla sig i tid och ange korrekta uppgifter.

Just här i STHLM där det oftast är så många bortlottningskort i omlopp så är det extra viktigt att man är hård. Man ska ju inte bli "belönad" med ett bortlottningskort när man har gjort fel.

Tyvärr vet inte de som tävlar om att man skall anmäla före 18.00 den dag anmälningstiden - är det fler som upptäckt detta?

Vi hade satt internetanmälan till att gälla tom 18.00 - men jag fick många samtal om att det inte gick att anmäla sista dagen (efter 18.00 då...) Ingen av dem som ringde hade hört talas om att anmälningstiden går ut 18.00 den dag som anges i proppen.

Eftersom jag inte haft hand om anmälningar på tävlingar på ett tag så hade jag inte koll på att de flesta arrangörer sätter att internet anmälan är öppet till 23.30 sista anmälningsdagen - så folk tror att detta gäller på alla tävlingar.

Ni som tävlar - har ni inte koll på när sista anmälningstid är och vad som står i TR?

jag har koll, hoppas jag.

Har jag någongång gjort fel och arrangören hänvisar till TR så tar jag det. Mitt fel helt enkelt. Som tävlingsryttare är det ens plikt att kunna TR så man kan inte komma undan med att säga att man inte visste. :idea:

Stå på er arrangörer!

Tidsoptimist skrev:
Glöm inte att betalning ska vara arrangören tillhanda samma dag som anmälan utgår. Dom som anmäler sig efter 18 sista dagen och betalar då betalar försent eftersom betalningen inte är framme förän dagen efter tidigast hos arrangören. Så dom stryks också när start fältet är fullt. Om man ska låta dom komma undan utan efteranmälningsavgift om man har plats kan diskuteras. Oftast är det samma personer som alltid anmäler sig sent. (Samma som sen ringer och vill ha bättre starttid därför att ...)

Nja, det är inte riktigt sant. TR säger att anmälningsavgift ska 'betalas' samtidigt med anmälan (om det inte står något annat i propositionen). Vilket i praktiken innebär att den bokförs dagen efter och arrangören inter ser den förrän ytterligare en dag senare.

Betalas är i detta sammanhang inte samma sak som 'tillhanda' och skrivningen i TR beror antagligen på att det skrevs 'före internet' så att anmälan skickades med post och betalningen gjordes på postkontoret, då blev betalningen bokförd samma dag som anmälan kom fram och arrangören såg inbetalningen en dag senare.

jag har koll på att det är 18.00, men har till min stora glädje ibland upptäckt att internetanmälan har varit öppen till senare på kvällen och på så sätt hunnit anmäla mig i tid iaf. men det är ju inget man räknar med.

tictac skrev:
Ni som tävlar - har ni inte koll på när sista anmälningstid är och vad som står i TR?

Jag tror att jag vid det här laget kan rabbla hela TR 1, 2 och 3 utantill. ;)

Man lär sig mycket när man tar emot alla förvirrade telefonsamtal från ryttarna som ska komma till klubben och tävla. Känns väldigt skönt att ha ett TR och luta sig tillbaka på när man som arrangör vet att man har rätt också i en diskussion med en arg tävlande som inte får vara med för den anmält för sent. ;)

Då kan jag snabbt gissa vilken klubb du hör till, skulle själv anmäla till era tävlingar (hade inte anmält tidigare pga att vi inväntade ett provsvar betr ev smitta som som tur var kom tillbaka med negativt resultat samma dag) och blev mkt snopen när ni stängt tävlingen för anmälan 1800, har aldrig stött på någon klubb här i Skåne som gjort det innan de flesta har inte bara till 23.30 utan väldigt många använder tom till lunch dagen efter då det är då de som kommer via post är framme (har i alla fall aldrig under mer än 25 år i tävlingsbranchen stött på någon som inte tar med de som är postade sista anm dag som vanligt anm oavsett vad det står i TR).
En annan sak som ni skiljer er från mängden är att det inte ens går att efteranmäla efter tiden gått ut, något alla andra har.
Nu hamnade de "dyra"(gamlingarna) hos den andra klubben som har tävlingar samma helg (och inte hade stängt sin anm kl 18) så nu får de tjäna de pengarna i stället.

Hej

Nu är det så att jag har inte haft hand om tävlingar sedan man började med internetanmälan i större skala, jag tävlar själv inte, så därför har jag inte koll på hur det fungerar i praktiken bara vad som står i TR och sist jag kollade så var det 18.00 som gällde så något fel har jag inte gjort. Tyvärr är det så att jag har haft lite struligt med internet hemma så jag har inte kunnat kolla hur andra klubbar satt sina anmälningstider.

Tråkigt att du tycker att vi gjort fel som följer TR. Nu är det dock så att jag också tar anmälningar som kommit senare - vilket jag alltid gjort, bara för att internetanmälan är stängd så är det ju inte omöjligt att få tag i mig och anmäla per telefon och skicka en anmälan per post. Man är ju för sent ute om man vill anmäla efter 18.00 den dag som är sista anmälningsdag så hade jag haft ännu fler anmälningar så hade jag varit i min fulla rätt att sätta alla som kom dagarna efter som efteranmälda.

Jag skall säga till de andra som tar emot anmälningar i klubben att sätta internetanmälan till 23.30 så slipper man en del telefonsamtal samt följer praxis i Skåne. Alltid lär man sig något nytt.

Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka