Sir Donnerhall

Jessica.B.

Trådstartare
Är det någon här som har en avkomma eller har dräktigt med denna hingst? Fördelar och nackdelar med denna hingst? Vilket typ av sto skulle ni rek till denna hingst. Någon som har sett hingsten?

Sv: Sir Donnerhall

Är det någon här som har en avkomma eller har dräktigt med denna hingst? Fördelar och nackdelar med denna hingst? Vilket typ av sto skulle ni rek till denna hingst. Någon som har sett hingsten?

Jag har sett många avkommor till honom dock ej sett honom live. Avkommorna ser kanonfina ut, bra typ, bra gång och bra temperament.

Tror att Sir Donnerhall kommer visa sig vara en av Sandro Hits bästa söner i aveln.

Skulle jag rekommendera ett sto så skulle hon inte vara för bred fram. Jag har inte sett några breda avkommor (fram) men jag har hört av tyska uppfödare att de helst inte tar breda ston till honom. Sanningshalten i detta kan jag inte verifiera, bara förmedla vad de sagt.

Personligen tycker jag kanon mycket om Sir Donnerhall. Mycket fina avkommor!

Jag har sett många avkommor till honom dock ej sett honom live. Avkommorna ser kanonfina ut, bra typ, bra gång och bra temperament.

Tror att Sir Donnerhall kommer visa sig vara en av Sandro Hits bästa söner i aveln.

Skulle jag rekommendera ett sto så skulle hon inte vara för bred fram. Jag har inte sett några breda avkommor (fram) men jag har hört av tyska uppfödare att de helst inte tar breda ston till honom. Sanningshalten i detta kan jag inte verifiera, bara förmedla vad de sagt.

Personligen tycker jag kanon mycket om Sir Donnerhall. Mycket fina avkommor!

Du värkar ha ganska stor koll på hästvärlden Varför tror du han används så lite i sverige. Betäckte endast 5 och 4 blev dräktiga. Tittade på dvd och blev väldigt kär i denna hingst.

Du värkar ha ganska stor koll på hästvärlden Varför tror du han används så lite i sverige. Betäckte endast 5 och 4 blev dräktiga. Tittade på dvd och blev väldigt kär i denna hingst.

Jag har kollat på honom några år, problemet för min del är att han bara finns på fryst nu och det är väldigt mycket pengar man riskar innan man ens vet att man har dräktigt. Den station jag har ta drygt 10 000 inkl moms för fryssemin sedan kostar han ca 10 000:- inkl moms per strå plus frakt i värsta fall är det över 40 000:- och hon går tom. Det var en kompis till mej som inte blev dräktig med honom förra året.
Men jag håller verkligen med om att det är den läckraste hingst som går i ett par skor.

Trist för jag skulle verkligen vilja ha en avkomma efter honom.

Vi har en avkomma i mitt stall, ett sto f.-06 importerad, morfar är fullblod. En häst med mycket goda gångarter och av lätt och högställd modell. I temperamentet är hon dock en skarp häst, men det kan även bero på mödernet.

Var hittar Du den informationen??

Jag har hos Int Stallion Service kunnat läsa mig till att han kostar 1.250 kr i bokning och sedan 900 euro per dos.

Finns det i så fall även andra importörer som tar betydligt mer betalt??...eller är uppgifterna inaktuella..

Har länge funderat på att använda honom....och kanske blir det så i år...
Det här med hingstvalet ger mig alltid massor med huvudbry..men trevlig sådan..:))

Har sett några trevliga hästar efter honom. Känsliga, men vackra som tusan. Han själv sägs vara en kelgris i stallet. Skulle dock rekommendera honom till ston som själva har mycket bärighet och bakbensaktivitet, då han, som många Sandro Hit-söner, släpper bakbenen lite efter sig.

I år kostar han 1800 Euro att betäcka med.

Ja men han går bara på fryst i Sverige och då är det som sagt bokningsavg 1250 kr och sedan 900 E per strå + moms.
Jag tror dessutom att det är förra årets priser...hoppas att de inte höjs i år.

Priset dom ger dvs 900euro är PER dos, paul tar 1800, det säger inget om att det är EN dos. Det brukar vara tre 'straws' från honom (vilket är billigare då om man jämför 900euro per dos= 900x3 = 2700), men det är nått att ta reda på. Så om dom tar 900euro per dos så får man önska att stoet tar direkt annars blir det dyrt... :crazy:

Och det Int Stallion service påstår att dom är först med mobilt fryslabb stämmer inte.. Vi använde oss av det Engelska mobila frys labb för flera år sedan till våra Hingstar. Dom hette AI Center...:confused:

Vi ska betäcka nu med Sir Donnerhall på dressyr stoet (vi beställer direkt från Ps) sen väntar vi föl efter Air Jordan z osv :banana:

Suck att man måste vänta sååååå länge på fölen.... :bump:

Man kan också beställa härifrån www.euro-hingste-saed.dk förra året kostade det 13600 dkk, årets katalog uppdateras v.10. De tar direkt från PS, men jag vet inte om de kanske har speciell rabatt där?

Ja, då var det väl en speciell rabatt om det blev dyrare;)

Som sagt så var det förra årets pris dessutom, så det kanske blir ännu mer speciellt i år.

Om man struntar i bidermans får man rega fölen i sverige ändå? Har redan bokat en dos men om det blir billigare på ett annat ställe så kanske man ska ta där. Ni vet inte fall det går att få färsk?

Ja han finns på båda, men de prioriterar de tyska stona och trycket på honom är så stort att det inte finns någon sperma över till oss på andra sidan sundet. Tråkigt, men det är bara att gilla läget...

Priset dom ger dvs 900euro är PER dos, paul tar 1800, det säger inget om att det är EN dos. Det brukar vara tre 'straws' från honom (vilket är billigare då om man jämför 900euro per dos= 900x3 = 2700), men det är nått att ta reda på. Så om dom tar 900euro per dos så får man önska att stoet tar direkt annars blir det dyrt... :crazy:

Och det Int Stallion service påstår att dom är först med mobilt fryslabb stämmer inte.. Vi använde oss av det Engelska mobila frys labb för flera år sedan till våra Hingstar. Dom hette AI Center...:confused:

Vi ska betäcka nu med Sir Donnerhall på dressyr stoet (vi beställer direkt från Ps) sen väntar vi föl efter Air Jordan z osv :banana:

Suck att man måste vänta sååååå länge på fölen.... :bump:

Hur går du till väga. Ringde och pratade med min siminstation och det lät väldigt krångligt då det var en massa blanketter samt att du måste hyra kärl osv. Även lite nyfiken vad du har för sto. Vad är det för stamm osv? När ska ditt sto betäckas?

Jobbat med en avkomma till Sir Donnerhall, känslig men bra i huvudet och med supergång - dock liten!

Liknande trådar

Avel Tidigt på säsongen men jag tittar och följer hingstarna som visas nu utomlands. Har ögonen på flera st som visat sig lite extra men såg...
Svar
18
· Visningar
1 236
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 147
Senast: Piaff
·
Avel Hej! Jag har ett sto e alfur som jag ska betäcka. Vilka hingstar är era favoriter med mycket gång och bra stam? Gärna svart. Lynne är...
Svar
6
· Visningar
755
Senast: Roheryn
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 092

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18
  • Stora shoppingtråden III
Tillbaka