Simträning

wildrose

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av simträning? Ska simma min häst i 4-6 veckor för att försöka få ordning på diverse skadeproblem och nu är jag nyfiken på andras erfarenheter. Kommer att simma i en sjö med bra strand. Vilket är bäst, rida i och simma brevid? Båt och hjälp av nån som ror? Hur långa "intervaller" och hur ofta? Om ni provat, fick ni bra/dåligt resultat? Nåt särskilt man ska tänka på? Alla erfarenheter och synpunkter är välkomna!

Mvh Wildrose

Liknande trådar

Kropp & Själ Min käre far, som jag talade med på julafton och då svarade att allt var bara bra när jag frågade hur det var, åkte in akut till sjukhus...
Svar
11
· Visningar
8 098
Trav Måste bara skriva av mig lite då jag inte har någon att bolla tankar och ideer med. Har en 2 årig kallblodtravare som jag har fött upp...
Svar
4
· Visningar
2 666
Senast: anhe
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 548
Senast: Liten
·
Hästvård Behöver lite akut hjälp med råd... Köpte en 6-åring för ca 4-5 månader sedan, hopphäst importerad från Polen i årsskiftet till ett...
2
Svar
28
· Visningar
5 997
Senast: Luff
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar