sim-kortet från stenåldern

emlem

Trådstartare
Mitt sim-kort är från 2002:angel: har således aldrig brytt mig om att byta det. Min nuvarande telefon är rätt ny men den stänger av sig själv och säger att sim-kortet antingen ramlat ut eller saknas fast det sitter i som det ska:mad:

så frågan är om det är sim-kortet som behöver bytas eller om mobilen är hjärnskadad i elektroniken?

vill absolut inte byta nummer eller skaffa abonnemang....

Några förslag?

Sv: sim-kortet från stenåldern

har du kontaktat operatören och hört omd et inte går att beställa nytt sim med samma nummer? Det burkar kunan gå

sen kan de va så att det är mobilen det är fel på,.. Sim kortet i sig får oftast inte så mkt skador. var de länge sen du köpte mobilen? Du har garanti på sådana fel, nästan alltid.

Billigast är väl att prova med ett nytt simkort först, jag beställde mitt på nätet hos min operatör, kostade dock 29 kr men jag skulle ha en annan sorts simkort så vet inte om det kostar något att få ett likadant.
Kolla hemsidan eller ring till kundtjänst :)

Jag har Telia och var förra veckan inne och bytte mitt simkort. Samma nummer och samma abonnemang. Nu gjorde jag det gratis eftersom jag behövde ett mindre simkort (microsim) så vet inte om nytt simkort kostar. Men logisk borde vara att din operatör kan byta ut det, tycker det är konstigt annars..

Jag har bytt simkort flera gånger och jag har nog aldrig betalat någonting för att få nytt simkort från min operatör. Och då byter jag operatör ibland. Bara att ringa till kundtjänst och prata med dem.

Givetvis behåller du ju samma telefonnummer och samma abonnemang, det är mer det praktiska i mobilen som behöver fixas. Tex att spara alla kontakter i mobilen och inte på simkortet innan du byter.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag har en längre tid funderat på att lägga om mitt elektroniska liv i syfte att reducera kostnader. Jag hade fast telefoni + fast...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: Mirtai
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama