silikatfärg

fejko

Trådstartare
För knappt tio år sedan målade jag stallet med silikatfärg. Det var väldigt populärt då men nu kan jag inte hitta det någonstans? Har det försvunnit från marknaden? Vad använder man i stället?
 
Sv: silikatfärg

Googlar du på silikatfärg så säljer alcro, beckers, nordsjö mm denna färg.

Men jag vet inte vad du kan använda i stället.
 
Sv: silikatfärg

Tack för ditt svar! Ja det stämmer att det finns på Beckers. Men om man tittar på deras återförsäljare tex Bauhaus, K-Rauta och Coop så finns det inte i deras sortiment. Jag hittar inte heller silikatfärg på Cheapy eller på Byggmax. Får väl ringa Nordsjö i morgon och fråga, men jag hade tänkt måla idag :cry:

Jag köpte på K-Rauta förra gången så därför blir jag lite konfunderad :confused:
 
Sv: silikatfärg

När jag slutade på K-Rauta i våras fanns det kvar i sortimentet?

Ring en butik och fråga, har de inte gjort något drastiskt åt hemsidan senaste månaderna så suger den... ;)
 
Sv: silikatfärg

När jag slutade på K-Rauta i våras fanns det kvar i sortimentet?

Ring en butik och fråga, har de inte gjort något drastiskt åt hemsidan senaste månaderna så suger den... ;)

Vad bra, då ringer jag dem i morgon!
 
Sv: silikatfärg

Ring och fråga och om inte annat så tar dom hem färgen på några dagar bara.

Jag har jobbat i färgbutik och då hade vi inte så mycket lagerutrymme så sådant som inte såldes så ofta hade vi inte hemma men tog naturligtvis hem direkt någon frågade efter det :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 068
Kläder & Bli fin Inom kort kommer jag att behöva återvända till civilisationen (i stället för att spendera min tid hemma och i stallet) , och det kommer...
Svar
11
· Visningar
1 215
Senast: MML
·
Hästmänniskan Hej! Har provridit två eventuella medryttarhästar och skulle vara kul med lite input. Har som mål att tävla längre fram och kunna träna...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 510
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 554
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stallpaddar mot svullna ben
  • Dressyrsnack 17
  • Köp av häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp