Sidor visas fel i IE

D

Dasjenka

Jag har en hemsida som är uppbyggd med php includes. Alla sidor har alltså i sort sett indentisk kod. Ändå visas inte alla sidor korrekt i Internet Explorer 7 (har inte provat i tidigare versioner av webbläsaren). Något som har varit med om något liknande? Alla sidor validerar alltså (xhtml strict) och jag kan inte se någon skillnad i uppbyggnad mellan sidorna som visas som de ska och de som inte gör det.

I mitt fall är det en absolut positionerad bild som hamnar fel på de felaktiga sidorna.

Jag har hört att det kan bero på att det kan bli krångel om man har UTF-8 som teckenkodning? Kan man göra något åt det?

Sv: Sidor visas fel i IE

Har du kört sidorna i validatortest? Kanske har smugit sig in någon liten miss någonstans som du inte ser.
Annars är det inte ovanligt att positionerade bilder strular, tyvärr.

Ja, som sagt validerar alla sidor och det är såvitt jag kan bedöma ingen skillnad i uppbyggnad mellan de som visas fel och de som inte gör det. I Opera och FF är allt som det ska vara.

Jag har aldrig haft problem med absolut positionerade bilder förut. Men jag får väl försöka hitta en alternativ lösning.. =(

kan det bero på att ie inte är en webbläsare byggd och gjord enligt specifikationerna kanske?

Skit i att det inte ser vettigt ut i IE, det finns allt för många som skiter om det ser vettigt ut i nån annan webläsare än IE så du kan ge igen lite ;)

Hade gladeligen struntat fullständigt i allt strul som IE ställer till med om det inte vore så att 85% av mina besökare surfar med någon version av IE. :crazy:
Galna människor!

Har byggt bort konstruktionen med den aboslut positionerade bilden, men problem kvarstår. På somliga sidor blir det en marginal till höger av ett lager.. Alla margin (och padding för all del) är satta till 0. Vet inte om det är någon idé att fortsätta mixtra. Det verkar som att det helt enkelt är någon helt sjuk bugg i IE 7? Har det med teckenkodningen att göra, eller vad tror ni? Är det någon idé att fortsätta pilla med koderna?

Det är tyvärr förbjudet att skriva ut sin hemsideadress..
Men jag kan skicka ett pm!

Felet har plötsligt spridit sig till alla sidor. Tjolahej tjolahopp.

Liknande trådar

N
IT & mobiler Hej! Det har blivit nåt knasigt här hos mig.... När jag går ut och ska kolla ankommande betalningar på Föreningssparbanken, så får jag...
Svar
2
· Visningar
854
Senast: Nellis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv
  • Uppdateringstråd 30