Siameser ute

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare corona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 4
  • Visningar Visningar 882
C

corona

Ni som har siameser, släpper ni ut dem lösa, eller går ni ut med dem i koppel?
Varför gör du som du gör?

Har själv skaffat siameser :love:, och har läppt ut dem ett par ggr, men det slutar alltid med att jag får klättra omkring och "rädda dem" överallt, när de inte kommer ner / tar sig loss.... :smirk:

Jag har ju då en siames, vi går ut i koppel med honom eftersom att det är så mycket trafik och barn som springer efter katter här :crazy:
Dessutom är han såpass "blyg" att han skulle kunna bli skrämd för lite vad som helst och kanske försvinna.

Vår förra katt sprang bort och vi vet fortfarande inte vad som hände med henne, så hellre det säkra före det osäkra.
Det går väldigt bra att ha Atlas i koppel, han brukar springa efter mig om det är nån annan som håller i kopplet. :D
Är det däremot jag, så får jag sitta och vänta tills han är färdig med det han håller på med. Han skulle kunna sitta och äta gräs hur länge som helst :p

våran siames gick in och ut som hon själv ville under de 18 åren hon fick leva
Skulle det vara någon skillnad på en kaxig siamesdam och en blyg bondkattsgrabb :confused:

Nej, det tror jag inte... kanske är det mina två som är ovanligt klantiga :confused: :D Ville mest höra...

Jag låter min oriental gå ute när han vill. Inne på natten och sen när vädret tillåter så är ytterdörren öppen.
Däremot så är han inte så hemskt noga med det, dvs han är där jag är. Om jag är inne, är han inne och när jag ska gå ut så ska han ut.
Jag har aldrig varit med om att han har trasslat till det för sej på något sätt. DET gör däremot min bondkatt..

Tilläggas bör väl kanske att jag bor på landet med kilometer till närmsta trafikerade väg.

Liknande trådar

Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
747
Senast: Svartkatt
·
Katthälsa Min älskade, älskade katt har blivit illa biten av grannens j*vla okastrerade hankatt och ligger nu hemma med drän i frambenet/bringan... 2
Svar
22
· Visningar
1 709
Katthälsa Jag har två innekatter, steriliserade honkatter, syskon från samma kull och födda 2017. De har bott hos mig sen de var åtta veckor...
Svar
11
· Visningar
1 120
Senast: Svartkatt
·
Hundträning Behöver lite tips på träning. Min dvärgpudel (snart 11 månader) är lite väl entusiastisk när hon hälsar på folk. Jag har lärt henne att...
Svar
7
· Visningar
863
Senast: Hermelin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tandproblem på båda katterna
  • Oseriös avel 2023
  • Guldfasanerna