Sia om säsongen

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare Giant_Daigle
  • Startdatum Startdatum
G

Giant_Daigle

Snart kommer storstjärnorna att beträda banorna igen...längtar något. (hmm)
Det ända roliga hittills har varit General Du Lupin som har varit fantastisk och visat att trots att han "bara" är bland de 10 bästa i sverige, det skiljer ganska mycket mellan gulddivisionen på vintern och sommarn.

Mina största hopp inför våren o sommaren.

Giant Diablo: Underbar häst, fortsätt plocka ner "gubbarna" på jorden.

Egon Lavec: Kom igen nu!, visa vilken superstjärna du är. Vackraste häst som finns!

Tror att det kommer att gå bättre för Fama Currit än för Conny Nobell.

Tack för mig

Sv: Sia om säsongen

En som jag tyckte va en rolig överraskning i eliten förra året var Dumle Loss. Han årsdebuterar på Åby nästa vecka och jag hoppas att han funkar lika bra i år som förra.

Conny Nobell, en sån liten häst men sånt otroligt fighterhjärta, jag kan bara inte låta bli att tycka om den hästen. Vinsten och sättet han gjorde i Derbyt gav i alla fall mej rysningar.

Fama Currit kommer nog att finnas med i toppen men kanske inte riktigt dominera som hon gjort 2005.

Gidde Palema? Tja, han tuffar nog på som 2005 skulle jag kunna tro. Åldern verkar inte bekomma honom ännu i alla fall.

En som ska bli mycket intressant är Max Flukt. Jag misstänker att vi inte sett botten i honom ännu och då utklassade han ju tex resten i Harper Hanovers på Elitloppshelgen... Visst han har bara gått långlopp, men jag har hört att han kan knata på ganska rejält på korta stäckor också. Jag kan knappt bärga mej!:bump:

Det ska bli lika roligt som varje år att se vad som händer när våren nalkas på travbanorna!

Jag längtar efter Gidde Palema!:love: Hoppas att han kan göra ett bra år igen, även om det kommer att vara många bra hästar att kämpa emot.... Och om inte så hoppas jag han får sluta i tid...
Men Gidde är ju bäst, så det e ju inget att oroa sig för :bump:

Jag tror att Stall Goop blir oerhört framgångsrika i år.
Conny Nobell, Thai Tanic, Possessed Bydreams, Lovelorn, Con Man,
Joy Ås, ja listan kan i princip göras hur lång som helst!
Många tränare skulle vara jätteglada över att ha hästar som tex Daddy Joe och Etienette i träning. De är inte ens på topp tio listan i stallet...

Hoppas vidare att Giant Dablo kan fortsätta marschen mot stjärnorna,
och att Fama Currit acklimatiserar sig väl.
Vad kan Per Lennartssons hästar uträtta?

Härlig tråd att drömma sig bort med, ända tills man tittar ut genom fönstret.

Victory Tilly.... den längtar jag efter att få se dansa ut på banan och sopa upploppet om han får vara hel :)

Liknande trådar

Trav Vem tycker du ska få utmärkelserna? De nominerade är: Årets 2-åring: Simb Chaplin Stargirl U.S.A Hornline Årets 3-åring...
2
Svar
21
· Visningar
2 189
Senast: toviiie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka