SI-led och trasig disk..

slant98

Trådstartare
Någon som har erfarenhet av skadad SI-led och skadad disk mellan L6/S1? Disken är tydligen en följdskada av att SI-leden är skadad… hästen är behandlad och fungerar för stunden alldeles utmärkt. Glad och positiv! :) men skadan upptäcktes för 1 år sedan och vi har varit där vi är nu flera gånger under året, med ständiga bakslag.. någon som har positiva erfarenheter och hur ”bra” kan det bli? Tanken är att hopptävlingarna, hästen älskar att jobba och att hoppa och den älskar tävlingar!! Det är liksom ingen lugn promenadhäst….

Min islandshäst har pålagringar på si-leden och en buktande disk (vet ej vilken). Men veterinärerna sa att det inte behöver vara ett bekymmer.

Nu är hon under utredning fortfarande och man har hittat lite annat, så vi vet inte än om detta har betydelse eller inte.

Min islandshäst har pålagringar på si-leden och en buktande disk (vet ej vilken). Men veterinärerna sa att det inte behöver vara ett bekymmer.

Nu är hon under utredning fortfarande och man har hittat lite annat, så vi vet inte än om detta har betydelse eller inte.
Åh.. det är lite där vi är också.. ”hittar lite annat”, men vad har allt för betydelse.. :(

Liknande trådar

Hästvård Vår häst har fått diagnos remodellering (typ pålagringar) i SI-leden och kristaller i disken mellan sista ryggkotan och första ländkotan...
Svar
1
· Visningar
692
Senast: Ajda
·
Hästvård Varning för jättelång text. Vill bara skriva av mig och se om någon har liknande erfarenheter, goda råd eller tankar att komma med. Jag...
2
Svar
20
· Visningar
5 663
Senast: pews1972
·
Hästvård Snälla buke, eftersom jag ältar och funderar ihjäl mig medan jag väntar på att få åka till veterinären(vi har tid om exakt en vecka), så...
2
Svar
24
· Visningar
7 176
Senast: skuggi
·
Hästvård Min häst har just konstaterats ha kotledsinflammation, vänster fram, efter att ha varit "trasig" hela det här året. Och jag är lite...
Svar
16
· Visningar
3 506
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka