Shy Feeder-B

K

Karingbg

Hej!

Har en undran gällande B-vitamin. Jag har precis köpt Shy Feeder-B, och jag tycker att doseringen är lite luddig... Det står att man ska ge: 30 ml morgon och kväll. Men gäller det för häst, och är det i sådana fall annorlunda när det gller ponny? Jag har en maxad C-ponny. :d
 
Sv: Shy Feeder-B

B-vitamin är vattenlösligt och ev. överskott kommer ut de "rätta vägen", så för den sakens skull behöver du inte vara orolig för att överdosera. Rent ekonomiskt kan du ju ge en C-ponny lite mindre än vad som anges eftersom det deras informationstext står till häst, vilket jag tolkar som stor häst.
 
Sv: Shy Feeder-B

När jag har gett Shyfeeder B till mitt halvblod har jag gett 30 ml morgon och kväll, så du kan säkert ge ungefär hälften eftersom du har en c-ponny.

Jag köpte b-vitamin idag, men valde faktiskt Emin i stället. Där skulle man bara ge 30 ml per dag och ändå fick de i sig mer av de olika b-vitaminerna än om man ger Shyfeeder 2 ggr per dag, iallafall om man läser innehållsförteckningen. Kan ju vara ett tips till nästa gång du ska köpa b-vitamin.
 
Sv: Shy Feeder-B

Kan också rekommendera Emin! Mycket mer ekomomiskt då åtminstone jag har sett samma resultat med Emin jämfört med Shy Feeder.
Men eftersom du har Shy Feeder och det var det frågan gällde; ge hälften så mycket eller bara 1 gång om dagen!
 
Hej på er!

Jag är verkligen tacksam för era svar! :)

Jag har gjort så att jag har gett honom 15 ml/morgon och 15 ml/kväll, så då chansade jag ganska bra! :banana:

Tack än en gång för era inlägg! ;)
 
Sv: Shy Feeder-B

Skönt att höra att du fått samma resultat med Emin! Jag har alltid köpt Shyfeeder innan, men det var slut i butiken. Då hoppas jag att jag också får samma resultat på min pålle.
 
Sv: Shy Feeder-B

Jag har inte fått samma resultat med Emin... Tycker Shy Feeder är överlägset!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Har i år svårt att få tag på halm, har inte tillräckligt mycket kvar för att fortsätta ge som jag gör idag. Finns det andra saker...
Svar
3
· Visningar
801
Senast: warg
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 349
Hoppning Det var evigheter sedan jag var iväg på meeting, men nu börjar jag bli lite sugen. Det blir isåfall i sommar, lokalt/regionalt med...
Svar
3
· Visningar
2 453
Senast: Buck
·
Foder & Strö Jag rider en 23 år gammal ponny, maxad C, som har svårt att få i sig höet. Kraftfoder är inga problem. Hästens tänder är kollade av...
Svar
16
· Visningar
8 448

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp