Shorts för män på tjejer?

Mistimed

Trådstartare
Okej, jag hamnade i något av en dispyt häromdagen då jag bara ÄLSKAR shorts. Shorts avsedda/tillverkade för män. Jag har aldrig gillat korta shorts eller tighta shorts avsedda för tjejer (eller de där fladdriga i vitt eller pastell...), jag har kjol ibland men aldrig utan strumpbyxor då jag tycker det känns obekvämt/naket.
Annars såhär i sommarvärmen kör jag på piratbyxor eller shorts eller jeans.

Nu har jag fått höra att jag är den enda tjejen som har träningsshorts för män på mig, att det kanske är ok att ha som brud när man sitter hemma under skämstäcket och trycker i sig en bytta glass och att ingen annan tjej skulle ha det som ett "vardagsplagg".

...

Är det sant? :eek::eek::eek:

Vi snackar alltså shorts i detta stuk:

Abercrombie%20och%20Fitch%20man%20Athletic%20shorts%20R%20d%203986.jpg

Fotbollsshorts-herr.jpg

Och liknande, svårt att hitta rätt modell. :p

Jag har aldrig varit någon "flickig" tjej, och ärligt talat föredrar jag badshorts framför bikiniunderdel alla dagar i veckan också, men det var samma sak där: Det är jag också den enda bruden i världen som gör. :D

Att ha träningsshorts avsedda för män vet jag var vanligt bland tjejerna på tiden jag gick på högstadiet, speciellt bland de lite sportigare tjejerna... Men det kanske alla växte ifrån? Bara jag kvar? :confused:

Så Buke, hjälp mig här nu, är jag verkligen den enda tjej som gillar att ha shorts avsedda för män på mig? :D

Min rumpa gör nog att passformen på shorts avsedda för män inte är så lämplig. Men jag använder typ inga vanliga shorts, mest träningsshorts (inte i tights-modell).

Senast förra veckan köpte jag herrshorts. Visserligen inte träningsshorts, utan "vanliga", eftersom jag ville ha såna som är lite längre och lite mindre tighta och med praktiska fickor. Och just nu sitter jag i herrträningsshorts i soffan med en bytta glass.... :D

Ska jag ha shorts så är det "herrmodellen" som gäller. Tjejmodellerna är icke fett, valk,lår, cellulit-eller bristningsvänliga! :mad:
Anser inte att det är något att skämmas för heller. Punkt. :D

1. Varför bry sig om vad andra tycker om vilka kläder en har på sig? Så länge man själv trivs är väl allt finfint.
2. Jag köper ofta kläder på herravdelningen - shorts, t-shirts, huvtröjor, skjortor osv. Det är inget jag tycker är märkligt eller något jag tänkt på att någon skulle ha en åsikt om.

Jag har också herrshorts, inte träningsshorts men vanliga shorts. Inga kvinnoshorts passar på mig då de är alldeles för korta.

Vad ska man annars göra när modet säger att vi kvinnor ska visa halva röven?

Edit: Jag har även kostymbyxor för herr och herrjeans eftersom att det inte finns nog långa byxor för mig på damavdelningen... Suck.... Kvinnor får inte vara över 180 cm heller...

Min rumpa gör nog att passformen på shorts avsedda för män inte är så lämplig. Men jag använder typ inga vanliga shorts, mest träningsshorts (inte i tights-modell).

Det jag inte riktigt förstår med shorts för tjejer är att de ska vara så korta, oftast. Är de längre så de faktiskt går över säg halva låret är de allt som oftast antingen i jeanstyg eller tightsish, och inget av de finner jag speciellt bekvämt...

Ska de bara vara långa nog att täcka trosorna kan jag väl lika gärna skutta runt i bara trosorna till och börja med. :p

Senast förra veckan köpte jag herrshorts. Visserligen inte träningsshorts, utan "vanliga", eftersom jag ville ha såna som är lite längre och lite mindre tighta och med praktiska fickor. Och just nu sitter jag i herrträningsshorts i soffan med en bytta glass.... :D

Ja just det, fickor också! :D Älskar många och stora praktiska fickor. ^^
Och hahaha! klockrent! :rofl: :rofl:

Ska jag ha shorts så är det "herrmodellen" som gäller. Tjejmodellerna är icke fett, valk,lår, cellulit-eller bristningsvänliga! :mad:
Anser inte att det är något att skämmas för heller. Punkt. :D

Nej eller hur! Lite det jag känner också!

1. Varför bry sig om vad andra tycker om vilka kläder en har på sig? Så länge man själv trivs är väl allt finfint.
2. Jag köper ofta kläder på herravdelningen - shorts, t-shirts, huvtröjor, skjortor osv. Det är inget jag tycker är märkligt eller något jag tänkt på att någon skulle ha en åsikt om.

Njae, det var väl mer att jag var så säker på att jag inte var ensam om det, men när jag började se mig om såg jag inte en enda av kvinnligt kön som hade herrshorts på sig, så jag blev lite fundersam om jag bara inbillat mig att det inte var något ovanligt. :p

Jag har också herrshorts, inte träningsshorts men vanliga shorts. Inga kvinnoshorts passar på mig då de är alldeles för korta.

Vad ska man annars göra när modet säger att vi kvinnor ska visa halva röven?

Edit: Jag har även kostymbyxor för herr och herrjeans eftersom att det inte finns nog långa byxor för mig på damavdelningen... Suck.... Kvinnor får inte vara över 180 cm heller...

Ja, man blir ju lite fundersam. :confused:

Nä, herrkläder passar inte så bra eller bekvämt på min kropp så inga såna har jag på mig annat än möjligtvis jag snor en stooooooooor t-shirt att ha om kvällen.

@CaisaLundblad
Du är garanterat inte ensam :)
Jag använder inte såna men flickvännen gör, såna som du visar tror jag iof att hon mest har hemma (med eller utan glass :D) hon köper dock mycket andra kläder på herravdelningen. Speciellt jeans vet jag.
Och alltså... jag har ju också köpt jeans på herr... eh.. barnavdelningen för pojkar :o

Jag är inte så klädintresserad så jag noterar inte om det är vanligt eller inte, men seriöst. Varför ska någon ha åsikter om vad du väljer att ha på dig? Du trivs i dem, alltså ska du ha dem. Jävla stil helt enkelt att försöka få dig att sluta ha på dig kläder du trivs i, i vilket syfte då? Att du ska se ut som den personen vill? Nej, skit i det tycker jag!

Jag har det, tycker iofs att mina mer "tjejiga" shorts är snyggare vid festliga tillfällen men har inga problem att visa mig offentligt med killshorts/sportshorts, har det även då jag badar för hatar att ha bikinitrosor som glider snett!

Spelar väl ingen roll vilken avdelning man köper kläder på, så länge man trivs i dem och de är funktionella för det man ska ha dem till! Själv hör jag till skaran som sprungit runt i minishorts hela sommaren, men vad ska man göra när det är 30 grader varmt och alla jobbtimmar görs utomhus? Hade nog kunnat springa naken och tyckt det var för varmt ändå. :D Vill folk glo får de väl göra det, hur ben och rumpa ser ut är mitt minsta bekymmer.

@CaisaLundblad
Du är garanterat inte ensam :)
Jag använder inte såna men flickvännen gör, såna som du visar tror jag iof att hon mest har hemma (med eller utan glass :D) hon köper dock mycket andra kläder på herravdelningen. Speciellt jeans vet jag.
Och alltså... jag har ju också köpt jeans på herr... eh.. barnavdelningen för pojkar :o

Haha okej. ^^ Ja, det är väl inget jag har till finmiddagen eller på festen direkt, men att dra och handla med ett par på mig eller sätta mig på en uteservering för lunch/spontana cider en varm eftermiddag/etc har jag inga problem med alls. ;) Bra att veta att jag inte varit helt tappad bakom en vagn som fått för mig att det inte var ett ovanligt fenomen iaf. :D

Jag är inte så klädintresserad så jag noterar inte om det är vanligt eller inte, men seriöst. Varför ska någon ha åsikter om vad du väljer att ha på dig? Du trivs i dem, alltså ska du ha dem. Jävla stil helt enkelt att försöka få dig att sluta ha på dig kläder du trivs i, i vilket syfte då? Att du ska se ut som den personen vill? Nej, skit i det tycker jag!

Åh, det är en mycket snäll och varmhjärtad människa, och det var inte riktigt menat på det sättet. Det var bara en diskussion om nåt helt annat som sen spårade ur aaaaalldeles för långt ut i nya dimensioner. Det är inga hårda känslor här. :) (Och jag kommer inte sluta använda mina shorts heller för den delen. ;) )

Okej, jag hamnade i något av en dispyt häromdagen då jag bara ÄLSKAR shorts. Shorts avsedda/tillverkade för män. Jag har aldrig gillat korta shorts eller tighta shorts avsedda för tjejer (eller de där fladdriga i vitt eller pastell...), jag har kjol ibland men aldrig utan strumpbyxor då jag tycker det känns obekvämt/naket.
Annars såhär i sommarvärmen kör jag på piratbyxor eller shorts eller jeans.

Nu har jag fått höra att jag är den enda tjejen som har träningsshorts för män på mig, att det kanske är ok att ha som brud när man sitter hemma under skämstäcket och trycker i sig en bytta glass och att ingen annan tjej skulle ha det som ett "vardagsplagg".

...

Är det sant? :eek::eek::eek:

Vi snackar alltså shorts i detta stuk:

Abercrombie%20och%20Fitch%20man%20Athletic%20shorts%20R%20d%203986.jpg

Fotbollsshorts-herr.jpg

Och liknande, svårt att hitta rätt modell. :p

Jag har aldrig varit någon "flickig" tjej, och ärligt talat föredrar jag badshorts framför bikiniunderdel alla dagar i veckan också, men det var samma sak där: Det är jag också den enda bruden i världen som gör. :D

Att ha träningsshorts avsedda för män vet jag var vanligt bland tjejerna på tiden jag gick på högstadiet, speciellt bland de lite sportigare tjejerna... Men det kanske alla växte ifrån? Bara jag kvar? :confused:

Så Buke, hjälp mig här nu, är jag verkligen den enda tjej som gillar att ha shorts avsedda för män på mig? :D

Är det så att du trivs i dem tycker jag du ska köra på.

Personligen tycker jag väl inte såna shorts är så klädsamma ens på män.
Dock kan jag åka till stallet tex i lite kortare träningsshorts även om jag inte tycker det är direkt snyggt.
Jag är bekväm ibland och orkar inte bry mig.

De av mina tjejvänner som inte vill ha kortare shorts har ofta lite längre jeansshorts eller lite chinosaktigt.
Chinos kan ju finnas som är rätt sköna.
Så vill DU ha annat kan du kanske kika på såna.

Jag gick i herrshorts senast för 10 minuter sedan, och ja, jag hade dem utomhus ;)
Mina herrshorts är inte ens speciellt snygga, MEN de är tokbekväma.
Nar_det_anda_fanns_en_helkroppsspegel_jag_har_ingen_egen_sa_passade_jag_pa_att_fotografera_mig.jpg

Tidigare idag badade jag och för första gången på flera år hade jag vanliga små bikinitrosor istället för herr-badshorts. Fy. Sjutton! Jag tänker INTE göra om det och ska absolut ha med mina älskade badshorts nästa gång, alternativt har jag på mig mina joggingbyxor, det fungerar fint det med. Problemet som jag ser det med badshorts till kvinnor är att de dels knappt existerar, dels går de mer täckande modellerna bara högre upp på rumpan, mot midjan. Hallå! Jag vill ha sådana som täcker hela rumpan och gärna i alla fall lite av låren.
Hade gärna hittat badshorts i den här längden:
Mellan_de_sma_momenten_belonade_jag_med_smatt_hundgodis_Nar_vi_var_klara_ja_da_sprang_vi_av_planen.jpg

Kort sagt: jag vill gärna att det jag sätter på mig inte gör att jag visar röven för hela världen. Sedan om det rör sig om kjolar, klänningar, shorts, badkläder eller träningskläder spelar absolut ingen roll.

Jag har badbyxor - riktiga badbyxor inhandlade på herravdelningen. Jag formligen avskyr de jävla minimala bikinisaker som kvinnor är förmodade att ha, jag vill ha ben på mina badbyxor åtminstone på halva låren. xe

Jag har herrboxerkallingar också, de är så mycket skönare än alla trosor.

Jag skiter fullkomligt i vad folk tycker.

Man kan väl ha det man trivs i, eller...?
Jag struntar totalt i vad folk tycker och viskar bakom ryggen, jag har det jag vill ha!
Om det så innebär herrshorts, t-shirt och stödstrumpor...

@tuaphua
Tack för tipset! Jag gillar mina shorts, men finns det bekväma och snygga och svala shorts jag är bekväm i att ha på mig är jag absolut inte avig inför idéen. Inte för att jag vill sluta med mina herrshorts, utan för att jag gillar kläder. :D

@Red_Chili Haha, fantastiska shorts tycker jag! :D Jag har ändå ett par ganska breda bikinitrosor men jag är ändå mycket bekvämare i mina badshorts jag med. Inte så att jag känner mig väldigt besvärad i bara bikinitrosor, mer som en irritation i bakhuvudet, if that makes sense? :p

@Red_Chili Haha, fantastiska shorts tycker jag! :D Jag har ändå ett par ganska breda bikinitrosor men jag är ändå mycket bekvämare i mina badshorts jag med. Inte så att jag känner mig väldigt besvärad i bara bikinitrosor, mer som en irritation i bakhuvudet, if that makes sense? :p

Ett av mina problem med vanliga bikinitrosor är nog att de aldrig sitter där de ska heller. De jag använde idag var dessutom sådan hemsk modell som man knyter i sidorna. De halkade runt, tänkte åka in mellan skinkorna och göra så att jag visade hela baken och ville allt förutom att sitta där de skulle :rage: (Likadant blir det ofta med vanliga trosor, så jag är nog felkonstruerad) Misstänkte redan när jag åkte hemifrån att de skulle sitta dåligt, men tänkte bada vid en folktom sjö där det inte skulle göra så mycket. Det hela resulterade dock i att jag badade vid en strand fylld av människor och ja, jag skyndade mig både ner i vattnet och hem efter att ha klivit upp för att inte bli sedd mer än nödvändigt. Fy.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka