Shortchaps - favoriter?

hier

Trådstartare
Jag har sökt som en dåre i forumet, men tyvärr är en del trådar om shortchaps rätt gamla och utbudet förändras ju..

Jag är ute efter ett par svarta, figurnära shortchaps/leggings i skinn, som ska vara lite tunnare och mjukare. Inga stövelskaft, alltså.
De jag har nu har gått sönder och har en sån där tjock, veckad resår som liksom "buktar" ut. Köpte dom på Tradera så har ingen aning om märke..

Jag har tittat på Ho**e och H**ks, har även hittat ett par på B**jes men är osäker på storleken. Är vadvidden utan att resåren är uttöjd eller?

Några av er som har mjuka budgetchaps i svart skinn som ni har köpt från ställena ovan, och vilka har ni då? Hur nöjda är ni? :)

Sv: Shortchaps - favoriter?

Kan rekomendera Mountain Horse Soft Rider Leggings. Underbart mjuka och följer vaden mjukt. :)

jag har ett par crw från hööks, fusk skinn på utsidan och riktigt läder på insidan. tunna, mjuka och följsamma har haft dem i ett år nu ungefär och först nu så har fuskskinnet börjat släppa lite högst upp på insidan av benet, bara en 4*4mm fläck som släppt. de var väldigt billiga så räknade med att de skulle gå i sönder förr eller senare, men även om insidan fårr en pytteliten skada så går dom ju fortfarande att använda :p

väldigt bekväma och är svala på sommaren och lagom varma på vintern. artikel nr 220045

de ser inte så bekväma ut :/, vid vristen ser de stora och stela ut också.
de jag visade går att smörja utan problem, tvättar av dem med lädertvål när de blivit skitiga och tar sen på kiwi skokräm och kiwi express så är de svarta och blanka igen. oljar aldrig chaps, stövlar eller skor då de förstörs lätt av det.

Jag har ett par från equipage, dom är toppen. Nu har dom efter ett par år börjat ge med sig i sömmen som håller dragkedjan, men det har jag låtit sy om så nu är dom som nya igen.
Köpte dom på tra*era för halva nypriset.

Annars har jag ett par till vardags från h**ks och dom höll formed några månader sen var dom mycket större än mina vader.... men visst hemma i smutsen duger dom. ;)

Jag har köpt mina på M**torps T***shop och jag har haft dom i många år...jag var inne nyligen och kollade och dom finns än....helt klart prisvärda.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka