gulakatten
Trådstartare
Jag ska åka på en ridresa i vår där jag kommer rida ungefär fem timmar per dag, i sträck. Eftersom jag varit gravid och fått barn sedan jag senast red behöver jag uppdatera lite av min garderob och jag kan fastnar på detta med chaps vs strumpor. Förr i världen red jag ofta många timmar i sträck men jag kan inte komma ihåg vad jag brukade föredra.
Kriterier:
Jag vill inte spendera för mkt pengar (så lite som möjligt)
Jag vill inte få skav av stiglädret
Jag vill inte få skav av chapsen
Mina gamla chaps (strl M) är för höga egentligen, de liksom klämde på insidan av knävecken på mig. Mindre storlek (strl S) sitter obekvämt tajt runtom. Jag har provat olika chaps men det är samma problem med alla. Hööks-tjejerna har då sagt att chapsen blir mjukare och kommer säcka mer sen men min gamla gjorde aldrig det. Är det en dålig idé att rida med ridskor och långa ridstrumpor? Stor risk för skav?
Hjälp mig gärna med era tankar . Ridstövlar är inte ett alternativ på den här resan.
Kriterier:
Jag vill inte spendera för mkt pengar (så lite som möjligt)
Jag vill inte få skav av stiglädret
Jag vill inte få skav av chapsen
Mina gamla chaps (strl M) är för höga egentligen, de liksom klämde på insidan av knävecken på mig. Mindre storlek (strl S) sitter obekvämt tajt runtom. Jag har provat olika chaps men det är samma problem med alla. Hööks-tjejerna har då sagt att chapsen blir mjukare och kommer säcka mer sen men min gamla gjorde aldrig det. Är det en dålig idé att rida med ridskor och långa ridstrumpor? Stor risk för skav?
Hjälp mig gärna med era tankar . Ridstövlar är inte ett alternativ på den här resan.