Shoppa från USA

Trådstartare
Lite frågor:
Vad ligger dollarn på just nu?
Hur mycket brukar det kosta med frakt från usa till Sverige av endast westernsadel (den väger 33lbs)
Hur lång leveranstid brukar det vara?

Sv: Shoppa från USA

Kan inte svara på exakt vad dollarn ligger på idag men det finns bra sidor på nätet .
Jag beställde en sadel från usa som kostade 1500 dollar .
Då sadeln var hemma och allt betalt så landade den på 14000 svenska :) inkl frakt ,tull och moms

Oj glömde leverans tiden ................
Det tog ca 3 veckor

Oj glömde leverans tiden ................
Det tog ca 3 veckor

Vad roligt, passade den?
Var den beg då?
Jag vill så gärna köpa hem en barrelsadel till som jag kan variera att rida i och så jag har fler sadlar och rida i . Jag har ju två nu men den ena är en arabsadel och den ligger bara bra på araben. Dom andra behöver ha full och jag vill ha säte 15i stl. Och sen kan man hitta ganska snygga pads som inte finns här.

Vad roligt, passade den?
Var den beg då?
Jag vill så gärna köpa hem en barrelsadel till som jag kan variera att rida i och så jag har fler sadlar och rida i . Jag har ju två nu men den ena är en arabsadel och den ligger bara bra på araben. Dom andra behöver ha full och jag vill ha säte 15i stl. Och sen kan man hitta ganska snygga pads som inte finns här.

Det var en ny Crates ladies reiner å den passade perfekt och är så fin :)

Jaha vad roligt i bland har man hört folk som köpt och att den inte passar. Men de var ju super.
Jag har en kompis som kommer hem från Florida den 26 aug och om hon hinner så ska hon ta med lite grejer hem men de kostar 150dollar att ta med en extra väska så vi får se hur hon gör.

Jaha vad roligt i bland har man hört folk som köpt och att den inte passar. Men de var ju super.
Jag har en kompis som kommer hem från Florida den 26 aug och om hon hinner så ska hon ta med lite grejer hem men de kostar 150dollar att ta med en extra väska så vi får se hur hon gör.

Jag har nyss beställt mer från usa dom skickade paketet i går :)
Ska även beställa en till sadel :laugh:

Jaha! Shop to you drop säger man i usa.
Synd att vi bor så långt bort från varandra så kunde vi tagit de ihop. Var beställer du i från?

Jaha! Shop to you drop säger man i usa.
Synd att vi bor så långt bort från varandra så kunde vi tagit de ihop. Var beställer du i från?

Ja de e verkligen synd ........ vi var 3 tjejer nu som beställde tillsammans :) Har beställt från pards och horsesaddleshop

Putt putt!!

Vill väldigt gärna ha svar på tull och frakkostnader från usa till sverige av sadel?

Snälla ni som vet svara gärna då jag har tänkt att beställa imorgon (lördag)!

:bump::bump::bump:

Tullen är knepig i mina ögon. Tror att den ska ligga på runt 20% av priset plus frakten, men är inte helt säker. Har fått tullkostnader som varierat mellan himmel och jord de gånger jag beställt saker från staterna. Vad frakten kan kosta har jag ingen aning om, men troligtvis ganska dyr. Jag har betalt uppåt 30$ för ett par ynka tröjor. Sen är det väl andra avgifter som ska betalas också, moms etc?

Tullen är 3% av varans totalvärde inkl frakten.
Alltså, ta varans pris +moms 25%+frakt gånger 3%
(du betalar inte usa momsen utan bara den svenska)

Frakten är den dyra biten, försök få låååångsam frakt med deras "general post office" UPS kostar skjortan men går på 2dagar.

/LL

Hej hej, tullen på en sadel/sadelmakerivaror är 2,7% och den läggs på priset+frakten, sedan kommer momsen 25% på toppen av allt. Det kanske blir samma i slutändan har inte räknat på det, men det borde bli mer, fast mitt mattehuvud är obefintligt och miniräknare en livsnödvändighet.
Mvh Mia

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är helt ny till ridning, men funderar på att ge det ett försök. Har letat efter en hjälm som kan passa mig då det för...
Svar
1
· Visningar
190
Senast: Kristall10
·
Kultur Med tanke på de andra trådarna. Vilken är den sämsta filmen ni sett? Det finns ju många, men om ni måste välja ut just en och peka på...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
4 668
Senast: Enya
·
Skola & Jobb En kollega till mig började jobba i våras och det funkar inte bra. Personen har helt enkelt för många skador på bussarna och nu är det...
Svar
10
· Visningar
726
Senast: Tuvstarr
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag tycker att jag ofta ser mina egna gamla dagbokstrådar under rubriken "Liknande trådar" under senaste inlägget i en tråd. Det gör mig...
Svar
0
· Visningar
481
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka