Shit pomfritt, mitt gröna kort :eek: hjälp

LillaMy84

Trådstartare
Suck... jag ärkepuckot har ju lyckats förlägga mitt gröna kort:o Visserligen inte haft behov utav det på 10 år, men jag VET att jag gick runt med det i plånboken många många år just för att inte tappa bort.. sen har jag väl någonstans på vägen tänkt att det ju är jätteonödigt å gå runt med, bättre att lägga nånstans så det inte försvinner :smirk:
Så.. hur gör jag för att få ett nytt? behöver det fort, dvs innan söndag:crazy: är man på nåt sätt reggad nånstans så att man kan bevisa att man tagit det en gång i tiden, fastän man inte har plastvarianten...
*suck, suck, suck*

Sv: Shit pomfritt, mitt gröna kort :eek: hjälp

Det är den som ger dig inbetalningskortet för licensen som ska se ditt gröna kort och som också ska kolla upp att du har betalat medlemsavgiften i din förening. Det står klart och tydligt i TR. På tävlingsplatsen kollas bara licenserna.

det va någon idiot som tjuvade min tävlingsmapp för att par år sedan och tog mina licenser, gröna kort osv.
Men vi ringde till ridsportsförbundet och dem skicka bara ett nytt till mig. Behövde inte göra nåt. :D

Det står:
Grönt kort
Alla som tävlar, från lokal tävling och uppåt ska ha tagit Grönt kort. Det gäller oavsett om du är häst- eller ponnyryttare, kusk eller voltigör, och oavsett i vilken gren du tävlar.
När du kommer till tävlingsplatsen så ska du kunna visa upp ditt Gröna kort vid begäran.

Är du 12 år eller under så har du ju inte kortet så licens går att lösa ändå....

svarar till alla

tack för era svar:)
har ju som sagt inte tävlat på 10 år, så alla dom kunskaperna har ju rostat lite om man säger så..

Sazalamel skrev:
Det står:
Grönt kort
Alla som tävlar, från lokal tävling och uppåt ska ha tagit Grönt kort. Det gäller oavsett om du är häst- eller ponnyryttare, kusk eller voltigör, och oavsett i vilken gren du tävlar.
När du kommer till tävlingsplatsen så ska du kunna visa upp ditt Gröna kort vid begäran.

Är du 12 år eller under så har du ju inte kortet så licens går att lösa ändå....
där räddades min dag.. jag behöver alltså inget grönt kort.. ja inte för att jag inte är över 12 utan för att det är så liten tävling.. jag som fått för mig att man skulle ha gröna kortet på alla tävlingar oavsett storlek:o

Ett litet tillägg bara.
En del klubbar kräver Grönt Kort även på klubbtävling.
Så bäst är att ringa och kolla.

Mitt TR 1 är från 2003, det måste ha kommit ett nytt för det står ingenstans att man måste kunna visa upp Gröna kortet på tävlingsplatsen i det.
Det som finns att läsa står i mom 150

För att få ett nytt grönt kort, oavsett anledning (tappat, stulet, bytt efternamn...) så kontaktar du det distrikt där du tog kortet.
Om de hittar dig i registret får du ett nytt mot en avgift som kan vara olika i olika distrikt, stockholm har just höjt till 150:-
Hittar de inte dig i registret så måste du tyvärr ta om kortet, och då enligt det som gäller idag med praktiskt prov o.s.v.

så med största sannolikhet måste jag ta om det tror du? eftersom det trots allt var säkert en 13 år sen det togs.. eller vilka är det som finns i registrena?
fast jag vet ju att jag har det *hostharkel* nånstans på nåt sånt där bra ställe:crazy:

Jag tog mitt 1995 och jag fanns då kvar i rullarna när jag beställde ett nytt kort pga namnbyte.

Har bara behövt visa kortet en gång, självklart den enda gången jag inte hade med det för min tävlingsmapp var inte i ordning vid det tillfället så jag hade bara licenserna i handen.. De blev lite sura på tävlingen men de visste ju att jag hade kortet eftersom jag hade licens. Vad gäller uppvisande vid betalning av licens så stämmer inte riktigt detta med verkligheten eftersom man nu för tiden kan betala sin licens direkt på nätet utan att behöva träffa någon.. Kanske kan vara bra första gången man skaffar licens och det är ju oftast i samband med att man tagit sitt gröna kort..

jag har samma problem...:crazy:
Men jag ska inte ut o tävla inom den närmsta framtiden iaf ^^

Liknande trådar

Övr. Hund Börjar bli riktigt j*vla less på min byracka till hund! Snart orkar jag inte nåt mer faktiskt. Vi tar det från början,Har en omplc...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 420
Senast: MulleMonster
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar