shettis på bete

Fillifjonkan

Trådstartare
håller nu på att vänja min shettis att äta gräs. Han går ca 1 tim om dagen och äter gräs och har gjort det i 4 dagar. När tror ni jag kan låta honom gå flera timmar och äta? Visst är det så att det är de fösta timmarna som är mest riskabelt?
Han har aldrig haft fång, är ganska rund men motioneras ca 5-6 timmar i veckan.

Sv: shettis på bete

jag är väldigt försiktig med min shettis. Nu får han inte gå på bete längre för han blir så tjock att magen nästan släpar i backen på honom. Han har Aldrig haft fång (iallafall hittills).

Men jag skulle öka med en kvart fram till fyra timmar. jobb men bättre att vara försiktig än att vara våghalsig (talar för mig själv)

Sen finns det inga garantier mot fång för en del ponnyer kan gå på bete hela sommaren och sen framåt hösten får fång ändå...

Carina

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 404
Senast: Stergo
·
Anläggning Hur stort klarar sig era 700kgs hästar på? Jag vet att det är en omöjlig fråga men någon har väl erfarenhet. Min vuxna ardenner/pre kan...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: Luff
·
Foder & Strö Hej! Efter en tid i sjukhage har min häst tyvärr tappat en del i hull (varit lite stressad och då ätit dåligt) och behöver få upp henne...
Svar
12
· Visningar
1 224
Senast: Anna-Bella
·
Skola & Jobb Jag jobbar delade pass och har egentligen ganska många timmar ledigt varje dag - men spenderar dem på att vara trött och stressad över...
2
Svar
30
· Visningar
1 838
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka