Jag har faktiskt läst en hel del om färgnedärvning och anlag etc. men det fastnar inte längre än tio minuter. (Jag bytte trots allt bort matematiken i skolan mot Camebridge-engelska, för det var enklare för mig!
) Vissa saker kan jag plugga till förbannelse utan att haja, men så är det väl för alla. Men det är bra att det finns ställen som Buke där man kan få svar på knasiga frågor.
Ja, det är ju din rätt som moderator att plocka bort mina inlägg om du tycker det, det säger jag inte emot.
Det är rätt många som inte är insatta i shettishingstar och som inte har en aning om hur många skäckar som finns där ute. Det visades ju en hel del olika varianter på föruttagningarna i år, det var lite trist att bara en gick igenom. Desto roligare att det var min, moahahahaaa!
Jag har fått sagt till mig att min hingst kan ge skimmelavkommor, det var hela idén med att lägga mig i debatten, men säger ni att det inte är så så tror jag på det. Det enda jag minns ifrån ett föredrag om färganlag som jag var på en gång, är att det har funnits fjordingar som varit skäckar, svarta, röda, etc. Det var just de där vilande anlagen som slog igenom på vissa ston.