Sheraton VDL

C

Camaro

Sheratons avkommor börjar synas i den holländska sporten

Den godkända Sheraton f- 99 e. Indoctro- Calypso II, som tidigare stått i Sverige är nu tillbaka i Holland inför avelssäsongen 2010. Stationen som ska hysa hingsten är Zwartjens.

Sheraton tävlade framgångsrikt i 1,50 klasser här i Sverige under Niklas Arvidsson. De äldsta avkommorna till Sheraton börjar också att synas ute i den holländska sporten. Under Vion- Cup i Ermelo så var Whistler reservsegrare. Vid Unghäst VM i Lanken så deltog fem avkommor- varav Whistler kom på en trettonde plats i finalen. Bland femåringarna så placerade sig Zanuska i finalen.

Den förnämsta av alla avkommorna får väl ändå Wizzard anses som? Han såldes via PSI auktionen i Tyskland för 570 000 euro!

Källa: KWPN

Sporthästportalens kommentar:

Här i Sverige finns tom 2009 55 stycken avkommor registrerade hos ASVH. Därutöver så betäcktes ytterligare 10 ston under 2009 som ännu inte fölat.

Källa: www.sporthastportalen.com


Nu har han visst lämnat landet, men kommer ju ändå finnas tillgänglig via VDL:s program. Jag hoppas på en riktigt fin avkomma efter honom i april :bump:
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sheraton VDL

Jag väntar också på en ...... min kommer i slutet på april om den håller tiden.
 
Sv: Sheraton VDL

Har en tvååring som är supertrevlig. Lugn och social så än får det dröja med kastrering. Det lilla han löshoppat så gör han det med god teknik.


Gira
 
Sv: Sheraton VDL

Åh, vad spännande!! Vi verkar inte vara så många här på forumet som använt Sheraton -09?! Är det bara Du och jag Masse? Sen var det ju iofs bara 10 st i Sverige som använt honom förra året.
Hursomhelst så ska det bli spännande, och nu är det inte så lång väntan kvar :bump:

Gira, det bådar gott ;)
 
Sv: Sheraton VDL

Som du redan vet så har jag en 08:a e. Sheraton, ett sto som heter Shira.

Helt fantastisk liten tjej som verkligen är lugn och trygg i sig själv. Inte mycket som gör henne imponerad:D

Hon är nu ungefär lika stor som min lilla 5-åring, så runt 160. Jag hoppas hon blir 165-167 men det spelar faktikst inte så stor roll.

Hon är väldigt vacker, har det feminina från sin mor men rör sig mycket bättre och är mer massa, mamman är ett fullblod.

Jag har inte sett alls många föl o unghästar efter Sheraton, har varit nån enstaka på annons, men inte tillräckligt många för att man ska kunna bilda sig en uppfattning om vad han faktiskt lämnar.
Jag är nöjd iallafall, ångrar att jag inte gjorde om kombinationen igen:cry:
 
Sv: Sheraton VDL

Är nyfiken på de Sheraton avkommor som finns i Sverige.
De första ska väl visas på 3 årstest nu förhoppningsvis?

Vi fick ett fint stoföl i april som är en mycket trevlig individ. Är Sheraton tillänglig via transportsperma från Holland lutar det åt att det bli ett helsyskon nästa år :)

Bilder och info om avkommor vore kul!
 
Sv: Sheraton VDL

Låg själv och tänkte på Sheraton inatt:D Hur hans första avkommor blivit.
 
Sv: Sheraton VDL

hej, tänkte att jag skulle ge den här tråden liv igen. Hur har era unghästar efter Sheraton utvecklats. Mitt intryckt är att han lämnar stort och riktigt rejält.
Hur upplever ni hans förvärvning?
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp