Smurfmodesty

Trådstartare
Hej

Väldigt ofta när jag ska stänga ner min dator får jag upp rutan att Sgtray.exe inte svarar/ el måste avslutas.
Vad är SGTRAY.EXE?
Var in och läste på någon sökfunktions sida och enligt dom kunde man koppla bort det, men det stog inte hur.
Vad har det för funktion?

Hjälp! :)
 
Sv: Sgtray

sgtray är enligt google "storage guard" av Veritas.. jag tycker det låter som spyware. Om det inte är spyware/adware så borde det gå att avinstallera. (Om jag förstod det rätt var det enda sgtray gjorde att påminna om säkerhetskopiering av filer). Om den inte går att avinstallera med lägg till/ta bort-program kanske adaware kan ta bort den?

http://www.lavasoftusa.com/
 
Sv: Sgtray

Enklast att få bort spyware är att bara bocka bort det i autostart, i msconfig. Sen går det lätt att ta bort i "lägg till ta bort" i kontrollpanelen.
Alternativt söka det o slita bort exe filen först.

Många saker som vägras stängas ner brukar vara spyware.
 
Sv: Sgtray

Veritas är ett mycket välrenomerat företag vad det gäller backup-programvaror (t.ex BackupExec StorageFoundation etc.)
Att dom skulle sjunka så lågt att dom gjorde någon form av spyware tar jag för VÄLDIGT osanolikt.
Det är inte så att du har någon form av backupagent/programvara installerad?
 
Sv: Sgtray

Okej, påminnesle om backup låter lite fånigt att ha som privatperson dock, särskilt om påminnelseagenten kraschar och ställer till besvär..

Kan säkert som sagt tas bort från autostarten.
 
Sv: Sgtray

Tack!
Nu har jag provat att bocka bort sgtray i msconfig.
Tack för hjälpen!
Hoppas jag slipper det där nu!
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vänder mig hit igen eftersom det blev så bra hjälp förra gången och för flera användare 😆 Har försökt googla men inte hittar något...
Svar
14
· Visningar
945
Senast: Cattis_E
·
IT & mobiler Inte alla wifi. Vårt hemma funkar fint. Men kommunens funkar bara på 24-timmars-åtkomst. Att logga in med mitt jobbkonto funkar inte...
Svar
0
· Visningar
399
Hundhälsa Hej! Jag har en krypt hanhund där ena testikeln är kvar i buken. Jag vill inte diskutera varför, men jag tror inte att inte operera bort...
2
Svar
28
· Visningar
2 622
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 048
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp