Sevärdheter i Skåne och Danmark

FirstYellow

Trådstartare
Vi ska åka en sväng ner till Danmark nästa vecka och åker från Växjö via Hässleholm och sen Öresundsbron över. :)

Kosta, Älmhult och Majas Cottage i Vellinge är inplanerade men har ni bra smultronställen att tipsa om?
Inredningsbutiker, handelsträdgårdar, loppisar, caféer och kanske nån restaurang värda ett besök?

Tips på sevärdheter i Köpenhamn? :)
Vi är fyra vuxna och en tvååring som åker. :D

Wanås skulpturpark! Det kanske är en liten avstickare (går att styra förbi om man kör från Osby mot Kristianstad och efter Wanås, som ligger strax utanför Knislinge, tar vägen mot Hässleholm). Så himla fint ställe där man kan gå länge och titta på både konst och natur. :)

Jag har ju varit i Köpenhamn ett antal gånger i livet men gör ändå för det mesta den vanliga rutten Ströget - Nyhavn med stopp för smörrebröd och tuborg, ibland en extra runda till Christiania för att det är... annorlunda?

Inte förrän idag har jag blivit färdig att ta mig till Botanisk have, det var en klart trevlig upplevelse om man är någorlunda road av växter, och alldeles gratis dessutom. Mäktigt "palmhus"/växthus och en fin park med dammar där man kan sitta på kanten och äta medhavd fika vid ok väder.

Tivoli är ju också alltid jättemysigt för att bara gå omkring, om man nu inte känner för någon åkattraktion.

Och slottet (Christiansborg) och hovstallet ligger också centralt om man har sådana intressen. Hovstallet står pinsamt nog ännu kvar på min att göra-lista, orkade inte gå mer idag - men nästa gång!

Holy Smoke utanför Höganäs, Tomatens hus, Hallongården, Hörte Brygga (varför involverar alla mina tips mat? :angel: )... fast jag kom på nu att jag inte läste om ni hade bil eller åker kollektivt?

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka