Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Askkoppsfat? Eller för tepåsar.Jag har precis lagt vantarna på farmors servis. Någon som vet vad den heter om jag skulle vilja komplettera? Danskt, troligen sent 40-tal eller tidigt 50-tal. Och viktigast av allt, vad är det här för ett minifat? Ca 9 cm i diameter.Visa bifogad fil 158805
Puttar upp lite, visst är det Mimer så den saken är klar . Jag har orimligt många kaffefat, är det en idé att sälja av några eller är värdet utan kopp för lågt för att det ska vara lönt?
Jag tror också att de små faten är för tepåsar men är det så?
Tack!Den kommer från porslinsfabriken Schumann & Schreider och är från tidsperioden 1923-1945 (om jag tolkar stämpeln korrekt).
https://www.porcelainmarksandmore.com/germany/bavaria/schwarzenhammer-01/
Visa bifogad fil 160122
Vad tror ni om värde på det här? Många delar, och jag har inte sett en enda skada. Bild på stämpel i nästa inlägg, jag tänker att det inte är värt speciellt mycket? @athena_arabians
Nä, lite fel stil för att vara värt så mycket, skulle jag tro. Är ingen expert, men hänger mycket på tradera och har köpt en del där, och det är vissa stilar/dekorer som är begärliga.Visa bifogad fil 160122
Vad tror ni om värde på det här? Många delar, och jag har inte sett en enda skada. Bild på stämpel i nästa inlägg, jag tänker att det inte är värt speciellt mycket? @athena_arabians
Jag provade lägga ut det för 500 kr på facebook, får se om någon är intresserad.Nä, lite fel stil för att vara värt så mycket, skulle jag tro. Är ingen expert, men hänger mycket på tradera och har köpt en del där, och det är vissa stilar/dekorer som är begärliga.
Visa bifogad fil 160122
Tack! La ut alltihop för 500 kr och har ett gäng på kö så det var ett rimligt pris.Modellen verkar komma med olika mönster men jag tror inte det är ett stort värde i den, nej. Det som blir dyrt i dagsläget är Rörstrand retro samt riktigt gammalt Rörstrand av vissa mönster. Rörstrand jugend blir aldrig billigt heller även om det går att fynda om en letar.
Edit: Hade det varit Rörstrand Pensé i det skicket och antal hade du kunnat ta en helt ok semesterresa efter att du sålt det. Hade det varit Trollslända av Wallander hade det blivit en MYCKET trevlig semesterresa