Ser jag ett fleecetäcke...

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare equitouch
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 41
  • Visningar Visningar 2 586
E

equitouch

...bli jag tokig :)
Jag måste bara ha det, på 14 dagar har jag köpt 6 fleece täcke... :angel: till 3 hästar...

Vad har du "dille" på inom hästutrustning att köpa?

Sv: Ser jag ett fleecetäcke...

....Sadlar.... :angel: Har 4 nu och 1 till på väg... Bara en som passar än så länge... :p På fredag blir det förhoppningsvis 2 som passar.... :D

:eek: Men Näääe..Ylle ska det vara!! Fleece är förlegat och äckligt :crazy: :crazy:

;)

Själv dras jag med några sadlar i storarummer, i hallen, i köket, och ett par i sadelkammaren :angel:

Jag hade tidigare dille på täcken. Slutade med att ponnyn hade 16 täcken:crazy: :D

Nej nej nej, fleece, tjock o kraftig fleece i världens alla färger.
Senaste köpet, det äpplegröna fleecetäcket i stl 85.

Exklusiv levererade nyligen 3 st i olika färger med helhals...
SÅ snyggt :love:

Japp sadlar är också roligt :)

Det är klart man ska ha ylletäcke. Fleece blir inte bra om man har en svettig häst och inte vill åka och byta täcke tre gånger på kvällen.
Jag hade en hemsk period när jag var liten när jag köpte det mesta, då hade jag två hästar också så då skulle den ena ha svarrt läder och den andra ha brun och den ena ha gröna sader och den andra ha blått.
Det jag köpte mest var nog träns.... vilket märks nu när jag har storhäst och har 5 träns som är för små hehe..
Nu har jag lärt mig att man bara köper saker som man behöver och som är av bra kvalité. Nu är det nästan tvärt om.. köper bara om det är precis vad jag vill ha..:D

Shabrak.... :crazy: Min häststackare har nog närmare 30 st nu. Det finns ju så många fina! Och dom blir bara dyrare o dyrare (dom snygga alltså haha)
Sen har det nog oxå blivit lite för många täcken på sistone!

Bett och lindor :)
Har väl en 10-12 olika bett. Använder typ 2-3 av dem men det kan vara bra att ha till framtida hästar ;)
Men jag har inte så mycket pengar så lindor har jag inte såå många än...

Allt utom sadlar och träns, för det är svårt att hitta snygga grejer utav det... :o
Köper jättemycket saker till min foderhäst, täcken, benskydd, lindor, shcabrak, borstar, longerlinor, länd och skrittäcken m.m. m.m.

Min lilla pålle har nog en hel del grimmor... och grimskaft:crazy: Samma sak gäller det schabrak och spön ( :eek: ) har väll runt 8 stycken nu... Fast egentligen köper jag det mesta, allt från hästgodis till grimmor till hovkratsar:D

ridbyxor bar väller in :love: och lila grimmor gaaah

equitouch skrev:
...bli jag tokig :)
Jag måste bara ha det, på 14 dagar har jag köpt 6 fleece täcke... :angel: till 3 hästar...

Vad har du "dille" på inom hästutrustning att köpa?

Been there, done that...

... tidigare var det grimmor, men nu har jag haft köpstopp ett bra tag. Under tiden handlar jag fleecetäcken...

Jag heter Kopur och missbrukar fleecetäcken!

(Får försöka försvara mig med att de få gånger jag använder täcke så är det 9 gånger av 10 ett fleecetäcke jag använder.)

Schabrak och senskydd.

Fsat mest av allt köper jag ribyxor, tröjor och jackor till mig själv. :o

Täcken och lindor helt klart! Just nu har jag ingen häst. Men till ponnyn blev det säkert 20 täcken :/ .. Gick även och köpte ett jätte fint tävlingstäcke (vitt med brodyr), när hon var halt, men hon blev aldrig frisk och nu är hon borta så det fick jag aldrig någon användning för.. Lite surt :/. Men annars har jag ett antal lindor. Går ju att få hygglig kvalité till ett bra pris så det finns en hel del :p.

Haha schabrak och lindor, och även träns har det blivit en del av! :angel: Och sen även handskar har jag lyckats samla på mig!

Liknande trådar

Utrustning Jag har idag en Cheval liberte 2002XL som jag köpte billigt och tänkte fixa till. Nu har flera saker fått mig att inse att jag kör den... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 208
Utrustning Tjo, lurar på att införskaffa ett BoT täcke till iaf ena hästen. Hos förra ägarn så gick han typ ständigt med nättäcket. Va allmänt mer...
Svar
0
· Visningar
196
Senast: Shixle
·
Utrustning Jag gillar montagehandskar men har aldrig riktigt hittat några favoriter. Jag gillar att ha ett ställe att köpa samma modell på hela...
Svar
13
· Visningar
748
Senast: jemeni
·
Utrustning Har en dressyrsadel jag fick med hästen när jag köpte henne. Den sitter bra på henne men jag känner jag sitter som en banan och mina ben...
Svar
14
· Visningar
860
Senast: Lisen82
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • Alternativ till försäkring
  • Hönstråden II