Separationsångest!

KungTulle

Trådstartare
Nu har här varit spekulanter och tittat på grisekultingar igen..... "Hoppas" jag skrämde bort dom!!!

:rofl:

Dom e MINA, MINA, MINA!!!!!
"
Bort med tassarna!!!

( Dom satt inne i boxen hos dom i nästan 2 timmar.....och kultingarna var överförtjusta över att få nya lekkamrater.... Victory knöt nästan upp skosnöret på den enes sko! Hur gulligt som helst på en skala.).

Jag antar det är så här som mammor känner sig när deras barn flyttar hemifrån!!!

/KT

Senast ändrad:
Sv: Separationsångest!

Ledsen om ja typ förstör din tråd, men hur gör man en egen tråd? :confused: Ingen vill svara, är det krångligt att göra det? :D

Ledsen om ja typ förstör din tråd, men hur gör man en egen tråd? :confused: Ingen vill svara, är det krångligt att göra det? :D

Du trycker på knappen "Posta ny tråd" skriver i vita rutan vad du vill och sedan trycker du på rutan "skicka svar"

/KT

du kanske ska va inne på bukefaloshjälp ;)

Nu har här varit spekulanter och tittat på grisekultingar igen..... "Hoppas" jag skrämde bort dom!!!

:rofl:

"
Bort med tassarna!!!

( Dom satt inne i boxen hos dom i nästan 2 timmar.....och kultingarna var överförtjusta över att få nya lekkamrater.... Victory knöt nästan upp skosnöret på den enes sko! Hur gulligt som helst på en skala.).

Jag antar det är så här som mammor känner sig när deras barn flyttar hemifrån!!!

/KT

Hihi, men det känns bra när dom flyttar om man har hittat sånadär super duper bra hem. :)
Kan man få se fler bilder på underverken?:angel: Igen. :D

(Jag som inte alls ska kika i era gris trådar.. Jag vill ju bara ha en liten söt sak då.. :p)

De är ju så ÄCKLIGT söta när de är små, tur att de blir lite strävare och hmm, ja, "större" :angel: som äldre :p.

Hihi, men det känns bra när dom flyttar om man har hittat sånadär super duper bra hem. :)
Kan man få se fler bilder på underverken?:angel: Igen. :D

(Jag som inte alls ska kika i era gris trådar.. Jag vill ju bara ha en liten söt sak då.. :p)

Ha! Du e ute för en grisnappning tror jag....

:)

/KT

Det lustiga är att denna kull verkar oändligt trögsåld. Spekulanterna ska fundera och tänka i det oändliga. De som ringer verkar också lite mer ovana vid djur än förr. "Sist" var det ofta hästfolk eller äldre pensionerade bönder som ville ha en liten extra vän i huset. Folk som hade en naturlig och ganska avslappad attityd till djur. De äldre lantbrukarna hade sålt lantbruket och kanske köpt något mindre men samtidigt saknade de sina djur och då var minigrisen ett perfekt alternativ.

Förra gången jag hade en kull för rätt många år sedan var de sålda allihopa på väldigt kort tid... och sedan ringde folk i månader efteråt och undrade när jag skulle ha nya kullar.....

I mitt område finns numera inte heller särskilt många uppfödare heller som "konkurrerar". I varje fall betydligt mindre än sist.

Det kanske bara är så att minigrisen inte anses som ett attraktivt husdjur längre? På ett vis är det ju bra med tanke på att förr var det väldigt många som köpte minigris bara för att det var häftigt.... utan att tänka efter vad det hela innebär i förväg. Och det blev ofta väldigt synd om grisarna.

Jämför med chihuahua hysterin bland hundrarna som var de senaste 4 åren eller så men vilken som tur är verkar ha ebbat ut en aning.

När jag hade min förra kull gjordes det bla TV program om roliga husdjur och då var en kulting från min kull med i TV4+. Så kanske var det fler människor som fick skrivet på näsan av media att minigrisen fanns överhuvudtaget.

Fast jag behåller självklart kultingarna om någon av dem skulle bli osåld. De blir ju ens små familjemedlemmar.... Skulle aldrig i livet sälja till kreti och pleti bara för att bli av med dom liksom....

/KT

Jag trodde faktiskt att man kunde sälja sådana små änglar rätt lätt?
Har du annonserat på sighter där folk kikar mycket?

Jag har funderat lite på en minigris. Jag har ju utrymmet, men jag funderar på om jag har tiden.. :(
Sambon och jag funderar på att köpa två slaktsvin och äta upp till hösten, kan en minigris gå ihop med sådana?
Då har de ju varandra menar jag.. Och när de som skall ätas upp försvinner, kanske man kan köpa en ny liten slakt kulting?
Har grisar lätt för sig att ta an nya medlemmar i sin flock?

(Värsta är väl att jag kommer sätta röda band runt halsen på slaktsvinen med och vägra slakta dem :angel:)

Ha! Du e ute för en grisnappning tror jag....

:)

/KT

Jag kan iaf med säkerhet säga att jag inte är ute efter det!! :D
*funderar på om man kan lista ut var de bor*

Nej, nej jag har så många djur redan!!
*funderar vidare....en till kan väl inte skada?*

Bara skriver för att kolla om du har några foton på dem?
*funderar snabbt...kanske det står ngt ortsnamn på en skylt i bakgrunden?* ;)

Som sagt, finns det några foton på dessa kultingar? :)

"
Bort med tassarna!!!

/KT

Min sista nassebäbis flyttade idag. :cry:
Vilken tur att jag har nya små minibäbisar att gulla med. :love:

Som sagt, finns det några foton på dessa kultingar? :)

8208508226.jpg

Här ser du förste marodör-grisen. ( Victory) ALLTID på ALLA ställen där hon inte får vara!

GAH!

/kt

Senast ändrad:

Min sista nassebäbis flyttade idag. :cry:
Vilken tur att jag har nya små minibäbisar att gulla med. :love:

Ja jag vet.....
Har suttit och väntat på veterinären hela dagen....

Ingen kom...

Och inget telefonsamtal ens att dom inte skulle hinna hit.

:mad:

/KT

Ja jag vet.....
Har suttit och väntat på veterinären hela dagen....

Ingen kom...

Och inget telefonsamtal ens att dom inte skulle hinna hit.

:mad:

/KT

Imorgon tror jag jag ringer runt till litet privatpraktiserande veterinärer som kanske kan ge en TID när dom kommer.

Jag är så trött på att ibland få sitta och vänta på distriktarna i flera dagar innan de behagar komma.

Snart tar jag fram den där kastreringsställningen och fixar galtarna själv! Får väl hälla i dom lite SPRIT istället för bedövning!

( GAH & GAH!)

/KT

Liknande trådar

W
Träning Har precis kommit ifrån stallet o är jättetrött o känner mig smådeppig...:( Var ute o red lite på min kille som såg så glad ut när...
2
Svar
23
· Visningar
2 114
Senast: Tjalfe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar