senskydd, vilka?

K

karatefisken

Har ett hbl med smala långa senor. måste hitta senskydd. Ska man investera i ett par dyrare i plast eller läder eller billigare? funderar på de där pro i fyrpack men tycker de är så grymt fula. :angel: vart kan man hitta jw skydd? va har ni för skydd?

Sv: senskydd, vilka?

Veredus - helt oslagbara. :love: Super passform, kvalite, lätta att tvätta, smidiga att sätta på, snygga, ja helt perfekta.

ver_olympic_fr_500.jpg

ver_olympic_bak_500.jpg

Jag har bara Veredus och Eskradon flexi soft. Tycker att de har en mkt bra passform.

Eskrados flexi soft köpte jag till den nya som har enormt långa ben och de sitter väldigt bra

Verdus Olympic (de på bild) har jättebra passform och skyddar väldigt bra

Fast både eskadron flexi soft och veredusskydden på bilden är för korta för våra långbeningar... :(

Följer tråden med spänning, eftersom vi inte hittat några tillräckligt höga.

jag har provat eskadron på min fjolla och de passa bra hade sånna till min ponny också men är intresserad av andra skydd också. min ponny fick skav av resåren och den här är ännu känsligare för skav.
provade ett par veredus i stallet tror de var med gel i stl M o L och L var gigantiska och M var rätt breda de satt liksom inte åt.. är de för de format sig för hennes hästar eller är de lite små breda?

JW skydden va tycker ni om dem?

Jag tror de formar sig lite. För ingen av mina hästar är särskillt breda, utan tvärtom netta, och de sitter som en smäck. Och jag har en häst som är 170 och en som är 160.

är det någon skillnad på carbon gel och classic alltså storleksmässigt? vart kan man köpa dem på internet? vart köpte du dina? pma om man inte får skriva här.

Fast både eskadron flexi soft och veredusskydden på bilden är för korta för våra långbeningar... :(

Följer tråden med spänning, eftersom vi inte hittat några tillräckligt höga.

Är det sant??

Det är inte så att ni fått M storlek :rofl:

Min nye är ca 170cm och har eveighets långa ben FS sitter bra på honom.

Den andre som är 175cm och också långa ben sitter Veredus bra på

de blev ett par veredus med läderinsida. köpte begagnade i superbra skick. stl m sitter perfekt !
tack för tips

de va så skitiga körde me vanlig såpa sen smörjde ja in dem när de torkade.. tror de blev rätt bra kanske.

Liknande trådar

Utrustning Såg igår att de ridstövlar jag använder i hoppsadeln har gått sönder. Har ett par andra som jag tycker mycket om men som är för små, så...
2
Svar
23
· Visningar
935
Senast: Ajda
·
Tjatter Hej. Styvmor fyller snart 70 och vi vill förstås göra/ge något lite extra när hon nollar. Vi är inne på någon typ av upplevelse av...
Svar
18
· Visningar
649
Senast: Hajfisk
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 520
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
854

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka