senor och snö

N

Naggur

Nu när de e så dj**la mycket snö överallt drar jag mig för att rida på ängarna å i sommarhagarna då jag fått för mig att de är enormt påfrestande för hästens senor att pulsa i så djup snö. skritta kan jag gör med gott samvete men trav, galopp å tölt verkar extremt jobbigt. hrr ju själv pulsat där ute och vet hur jobbigt de e. då rider jag hellre på dom plogade vägarna med bilar tyvärr...

Hur e de igentligen? är det påfrestande för lederna att rida i djup snö?:confused:

Sv: senor och snö

ja det är påfrestande, därför bör man vänja in sakta.. när du skrittar där.. trava bara en kort bit i trav och nöj dig så första gången, och öka upp långsamt..

just i galoppforumet blev jag rådd att träna i lite djupare snö för att hästens senor inte ska fara åt helvete när man kommer in på en galoppbana där det är djup sand.. så nog klarar hästarna av djupsön, men som sagt, vänj in sakta.. :)

okej. då va de som jag trodde... ska nog skaffa en traktor så man kan ploga upp en ridväg på ängen=) kunde de va lös pudersö hela tiden skulle de va bra... längtar till våren så man slipper snön!

Klart det är jobbigt för hästen. Där jag har min häst så är det likadant, massor av snö. Men han tycker det är jätte kul att få springa i snön. Men självklart håller jag koll på honom om han ser helt färdig ut!

Liknande trådar

Hundavel & Ras Som rubriken lyder, vad har ni för ras med er i stallet och på ridturer? Nästa hund SKA jag köpa från valp, där jag får vara med från...
2 3
Svar
56
· Visningar
8 287
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Ingen riktigt bra titel, men va sjutton. Suttit å läst lite olika trådar om köpa hästar och annat. Kikade lite spontant på hastnet mest...
Svar
13
· Visningar
3 392
Hästvård Hejsan, Jag har en undran ang vävning. I mars -18 köpte jag min fina valack, andra dagen så märkte jag att han vävde. Fd ägaren hade...
Svar
10
· Visningar
2 018
Senast: tara
·
Hoppning Hur lägger ni upp träningen nu i vinter? Vad behöver ni träna på? Har er häst vilat något? När börjar tävlingssäsongen? Som det ser ut...
Svar
3
· Visningar
1 502
Senast: fio
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama