S

spindel_17

nyfiken på hur ni rider era seniorer och hur ofta.typ ett veckoschema?

Sv: seniorena

29åiringen rids ett par gånger i veckan och då lugna uteritter och nåt dressyrpass ibland . Hade han haft kondisen uppe så kunde han nog ridas lite mer. Men han trivs bra med att bara komma ut i bland du han alltid varit en arbetsskygg latmask. Hel fräch i ben och rygg är han men har en konstig defekt i hjärnan som gör att han går vääääldigt långsamt när man rider från gården och springer ut av satan på hem vägen.

Men sån har han varit de senaste 20 åren och jag har nu släppt tanken på att uppfostra denna gamla man som alltid gjort som han vill ändå.;)

Sv: seniorena

15 mars - 1 april. 10 minuters longering och sen 1-2 timmars ridning alla gångarter, dressyr och uteritt varvat dagligen vilodag en dag var 10-12 dag... Vissa riddagar kan bytas ut mot promenad vid hand eller lite longering, tömkörning och liknande.

2 april - 31 oktober 1-2½ timmars ridning eller kortare pass promenad vid hand eller lite longering, tömkörning och liknande. Någon kompis kan komma och hoppa ibland, eftersom jag inte får hoppa. Dessutom rider jag lite kurser, ridläger och handikapplektioner denna period. Vila ungefär var 10-12 dag

1 november - 30 november, 10 minuters longering och sen 1-2 timmars ridning alla gångarter, dressyr och uteritt varvat dagligen vilodag en dag var 10-12 dag... Vissa riddagar kan bytas ut mot promenad vid hand eller lite longering, tömkörning och liknande. Lite handikappridningar på ridskolan

1 december - 15 mars, ridning efter väglag mycket skritt och lite annat med sällskap, arbete vid hand, promenader vid hand, longering och tömkörning. Någon sväng till ridhus, för lektion elelr ridhusridning. VIla nån dag i veckan.

Fatima, f 840423, halvblod-angloarab (svenskt halvblod), mkt pigg och energisk dam, med mkt roliga idéer.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Under söndagen avgjordes de svenska mästerskapen på Runsten Equestrian – för juniorer, young rider och seniorer. När alla klasser ridits...
Svar
0
· Visningar
21
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter På söndagen utsågs ett helt gäng svenska mästare då Runsten Equestrian stod värd för Folksam inomhus-SM i hoppning för juniorer, young...
Svar
0
· Visningar
33
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Under söndagen har nya svenska utomhusmästare korats på Henriksdal. Här kan du spana in vilka som tog hand om SM-medaljerna för...
Svar
0
· Visningar
133
·
Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
259
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden
  • Skadade hästar och konvalescenter