Fengur

Trådstartare
Hej!
Jag skulle vilja ha hjälp med att reda ut de olika åldersgränserna för senior, junior och Young rider.
Stämmer det att på nationella tävlingar tävlar man som young rider tills man fyller 21 och blir då senior? Och att man på mindre tävlingar tävlar som antingen junior eller som senior beroende på ålder, vilken åldersgräns gäller då?
Jag fyller 21 i år(augusti) och ska tävla på en istölt om ca 1 månad ska jag anmäla mig till senior då?

MVH Sanna

Sv: Senior?

Hej, i alla av SIF godkända tävlingar rider du som YR/ungdom året ut!
Just på Istölten är det kanske bäst att ringa och fråga om det inte är en godkänd tävling. Junior ska egentligen bara användas i de fall där man även har alternativet YR! Dvs det är en uppdelning av gruppen ungdom.

Lycka till!

Liknande trådar

Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Hoppning Hej! Som rubriken lyder så skulle jag gärna vilja börjar tävla hoppning framåt försommaren-sensommaren och då väldigt lätta klasser då...
Svar
1
· Visningar
1 291
Senast: Mabuse
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har alltid velat rida men det senaste året har jag verkligen börjat kämpa för det (måste kämpa, mycket skeptiska föräldrar)...
2
Svar
39
· Visningar
2 803
Senast: Wendy1000
·
Hoppning Hej bukefalos! Har läst massor här inne i flera år utan att våga mig på att kommentera men nu har jag en viktig fråga som jag skulle...
Svar
5
· Visningar
1 443

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka