Sen pubertet

Ajda

Trådstartare
Är det någon här som haft ett barn som varit sen med puberteten? Har ni fått någon hjälp från sjukvården?

Jag vill verkligen att du ska få bra svar, men har ingen kunskap att tillföra.

Det verkar som finns tydliga definitioner vad som räknas som sen puberteten om man kollar på t.ex. 1177, så det borde gå att få hjälp❤

Är det någon här som haft ett barn som varit sen med puberteten? Har ni fått någon hjälp från sjukvården?

Nej men jag har förstått att jag själv hade sen pubertet, fick min första menstruation som 18åring och det var kanske ett år innan kroppen började förändras. Hade inga pubertetstecken i början av gymnasiet.
Det uppmärksammades aldrig som något problem varesig från mig själv eller sjukvården 🤷‍♀️

Senast ändrad:
Jag själv var sen in i puberteten. Vet att skolsköterskan i slutet av högstadiet uppmärksammade det och sa att om jag inte fått mens innan jag var 16 skulle jag kontakta gyn för koll. Så blev det och fick som 16-åring via gyn undersökning och sen utskrivet gulkroppshormon som jag åt en viss tid och sen kom mensen igång och var inget mer med det 😊

Man ska få hjälp av sjukvården om det definitionsmässigt är en sen pubertet (kommer ej ihåg exakta testikelvolymer och åldersgränser). Sök vården! :)

Liknande trådar

Övr. Barn Hur tänker du hantera ditt barns kompisar i framtiden? Barn kommer med lekkamrater. Och med det kommer massor av barnrelaterade saker...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
4 467
Senast: Derivata
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 496
Senast: Lejanna
·
Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 268
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 292
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Äldre hund ändrat beteende
  • Akvarietråden V