Semesterridning, hur långt?

Xazo

Trådstartare
Hur långt vill du rida om dagen om du ska vara iväg 2-3 dagar? Det är mest grusvägar, lite stigar och minimalt med asfalt som gäller? Sitter och funderar lite på vad en lagom semester består av för andra.
 
Sv: Semesterridning, hur långt?

Hej
du menar att du ska rida i flera dagar?
När jag red min häst till betet för ngr år sedan var det 3mil
o det tog oss i skritt (lite trav) 5h. Mest asfalt, grusväg o sen inne i skogen.
Det var i längsta laget, men jag tror inte att hon hade haft ngt emot att vi hade taget en lång runda dagen efter oxå.
 
Sv: Semesterridning, hur långt?

Du kan räkna så här,vi red nyss 23- 25 mil delat på fyra dagar,de tar många timmar i sadeln,man brukar räkna med att de tar 5km/h med häst kanske lite fotare men de måttet använde vi och de stämd egsnak så bra,sedan travade vi ju kortare bitar ochså men ja lite rikt linje :D vart ska ni? och hur långt?
 
Sv: Semesterridning, hur långt?

23 mil på fyra dagar, då är ni vältränade! Jag planerar turer som jag säljer. Är bla höbonde på ridled genom halland. Alltid kul att höra vad andra tycker. För mig är runt 3-3,5 mil om dagen lagom. Då behöver man inte tränat så jättemycket för det innan.
 
Sv: Semesterridning, hur långt?

Vältränade var vi väl men kanske i nte i den bemärkelse folk tror men hästarna ä rju vana att vara ute 2-4 timmar per dag så :D

Ja 3-3,5 mil är nog bra ritt de skulle jag tro de tar ju tid å så fika å så blir de jätte bra. deblir ju ca 6 timmar isadeln effektiv tid ;)
 

Liknande trådar

Träning Jag kunde inte hitta någon tråd med bara bettlös ridning/körning/hantering. Så jag startar en! :laugh: Tanken med tråden är att den kan...
Svar
1
· Visningar
226
Senast: Lavinia
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 667
Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
521
Senast: MiniLi
·
Övr. Katt Hej! Jag och min familj har nyligen upptäckt tjusningen med fricamping, vi far runt i ett taktält, men har ännu inte varit iväg längre...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: gammalek
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp