alazzi
Trådstartare
Jag får inte spara semester mer än till sista mars. När jag väl har jobb vill jag jobba eftersom det kan ta slut när som helst med sysselsättning. Det beror på orderingången. Det är aldrig populärt att be om semester. Det brukar bli sura miner och kommentarer om att jag är där pga det finns ett behov. Nu måste jag ändå begära semester och är så nervös. Dagarna från förra året får inte sparas längre.
Min närmaste chef är riktigt vass så det är så himla ångestladdat att be om ledigt. Jag vill så gärna få fortsätta få jobba där jag är nu och ill inte riskera att bli utan jobb.
Här i Tyskland där jag bor är bemanningsjobb nära modernt slaveri. Bara skyldigheter och är man obekväm blir man arbetslös.
Min närmaste chef är riktigt vass så det är så himla ångestladdat att be om ledigt. Jag vill så gärna få fortsätta få jobba där jag är nu och ill inte riskera att bli utan jobb.
Här i Tyskland där jag bor är bemanningsjobb nära modernt slaveri. Bara skyldigheter och är man obekväm blir man arbetslös.