Semester i Danmark

gadriel

Trådstartare
Jag och sambon ska i år, för ungefär första gången på 10 år åka på mini-semester bara vi två och tänkte åka ner till Danmark och Jylland en sväng.

Jag skulle bli jätteglad om ni har lite tips på sevärdheter, fina platser, boende mm. Jag tror att vi siktar in oss på att åka över till Fredrikshavn och utgå därifrån, antingen utforska Jylland eller ev åka genom Jylland och över småöarna och avsluta med att ta bron hem.

Vi är intresserade av djur, trädgård, jordbruk, natur. Det kan vara bra djurparker, handelsträdgårdar, stora maskinhandlare, vackra platser, loppisar, fina badplatser mm. Vi är ganska rastlösa så allt utom att ligga på en strand i mer än ett par timmar är av intresse :p.
Vad gäller boende så vill vi inte bo på hotell mitt i stan, men gärna lugn camping med möjlighet att bo i sådan där liten stuga istället för tält, eller bed & breakfast eller liknande, gärna lite lantligt eller i mindre samhälle.

Jag har hört att det ska finnas en fågelpark (typ papegojor mm) på Jylland, någon som varit där och vet om den är bra?


Stort tack på förhand!
 
Sv: Semester i Danmark

Limfjorden och Vesterhavet är värda ett besök, supervacker natur!

När ska ni åka? Så kan jag kolla vad småstäderna har att erbjuda under tiden ni är där :).
 
Sv: Semester i Danmark

Åh tack! Vilket jättekul tips, detta ska jag absolut kolla vidare på!
 
Sv: Semester i Danmark

Tack! Ska kolla upp dessa också :)

Vi åker nog den 3 aug och är borta max en vecka, troligtvis lite kortare.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp