A

Aggepagge

Hade beställt en pfiff standard men leveranstiden är så lång. Det var tydligen slut i pfiffs lager också i "min" strl.:smirk: Så nu har jag börjat fundera på att skaffa en lite dyrare och lite bättre sele istället. Jag har kikat på ideal harness, waldhausen och någon zilcosele. Bröstselar allilhopa.
Jag gillar idealen bäst utseendemässigt, men jag har ju bara sett selarna på bild. Några andra som har erfarenheter eller råd om dessa selar? Lr kanske tips på andra selar som kostar runt 5000 lr mindre:angel:
Selarna ska användas till denna vagnen.
Bild001.jpg

Sv: Selval

nu lackar jag snart ur på er körfolk ;) 24 som kikat men ingen som har en åsikt?

Ja, Pfiff har slut i lager. selarna kommer in i slutet av feb tidigast.
Jag kan rekomendera dig en sele som heter Senator.
Den har snabbkoplingar på däckeln och är snygg och väl förstärkt. Passar bra som första sele då man även kan tävla med den i alla grenarna.
/M

Jag har haft ideal maratonselen och tyckte den var bra. Stabil, klarade en omkullkörning utan en skråma, men lite tung att bära runt på. Kanske i det grövsta laget men hästen är rätt stor så det funkade ju bra på honom. Deras finsele har jag inte använt själv och heller inte kollat noga på men det är ju i alla fall mer lätthanterlig. Jag vet dock inte om den har snabbkopplingar på däckeln. Läderkvaliten kan variera lite, men en bra sele är det.

Ja den är ju rätt grov men det är pållen med:D Snabbkopplingar verkar den ha iaf btw. Blir mer och mer sugen på den selen:)

miamia: Senatorselen var ju fin men den tusenlappen som den kostar mer än idealen har jag tyvärr inte just nu och jag är rätt otålig:angel: Men visst skulle du till bollnäs i helgen? kanske kommer och kikar lite då:)

Jag har oxå en Ideal, tycker den är toppen!!!

JMQPGNKPJNIRN0.jpg

Anton, dock mycket smalare i dagsläget...

Har aldrig tänkt på att den är tung, men sen kanske jag inte har kollat på så många andra heller... Jag tycker den är stabil o rejäl, jag vill ha en grov sele som tål lite! Sen har jag ju gjort en fin selvagn till den av en skrinda på biltema, så jag slipper bära runt på den;)

Vart har du köpt Rockarden som du ska ha selen till? Även om jag int såg någon svängel så tyckte jag den såg himla smidig att ta sig i och ur om man går som en kratta som jag

Anna-Carin

Du frågar mig va?:p
Jo det är en svängel på den, syns lite dåligt på bilden men den finns där;)
Jag har köpt vagnen privat från umeå. Men det är Håkan Lundmark som gjort den tror ja(känns som om jag skrivit det förr:angel:) Han håller väl till nånstans däruppåt va?

Senast ändrad av en moderator:

Just nu har jag en Ideal Harness DeLuxe modellen, som jag är mycket nöjd med! Tidigare har jag haft bl.a. Hansbo-Willab selen som också den var bra.

Här kommer bilder.

JNFPKPHMLOFRL8.jpg

JNFPKPHOHODOM0.jpg

Jag köpte vagnen på biltema o sen så gjorde jag nya kortsidor, satte på en liten stock o klädde in den i tyg. Klart! Har inte fått på alla krokar än... Sen så hänger grejerna lite slarvigt på bilderna, men du ser ju hur den ser ut i alla fall. Tycker den är mycket bra och smidig, bara att köra in i transporten när jag skall iväg.

Lite OT sorry TS...

va kul, alla verkar ju vara väldigt nöjd med idealen. Nu har jag faktiskt beställt den så den kommer väl om nån-några veckor längtas!:d

På mån ska jag ringa till en billackering här och höra om de vill ta sig ann vagnen, vad tror ni om mörkgrön med kanske några gula lr svarta detaljer? Nån som har några förslag och tips?

Vilken fin selvagn!!! :bump:
Den är nog ett snäpp modifierad om man jämför med orinalet! Mycket bra gjort!!! :)

På mån ska jag ringa till en billackering här och höra om de vill ta sig ann vagnen, vad tror ni om mörkgrön med kanske några gula lr svarta detaljer? Nån som har några förslag och tips?

Mörkgrön med lite gula detaljer är jättefint!!! :love:

Min maratonvagn är grön med gula detaljer, jag tycker den är jätte fin!!! Så det blir nog toppen!

Liknande trådar

Körning Jag skulle gärna vilja ha lite råd och tips inför förestående köp av diverse utrustning, främst sele då. Jag har en shirevalack som...
Svar
4
· Visningar
1 108
Senast: schelin_j
·
Körning ... men ok bröstsele passande bruksnsv på 155-160? Tanken är att den skall användas nu när jag gör in hästarna, och vid körning med...
Svar
14
· Visningar
1 403
Senast: Solstrimma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka