Selle Francais

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Orkan
  • Startdatum Startdatum
Sv: Selle Francais

Vad jag förstår så kan man själv lägga in hästarna och infon på paardenfokken. Det går t.ex. att lägga in hoppresultat från 1.00m lokalt, men det är många som det inte står något alls på.

Finns det inga sidor med liknande info som blup.se? Eller tävlingsresultat som man kan hitta på ridsport?

Så länge det är en häst av den varmblodiga kalibern. Så har jag också uppfattat det.

Jag har ännu bara hittat den sidan, men om du söker på Stud-book Français du Cheval Selle Français borde det komma fram någon sida som är intressant tycker jag. (Har inte riktigt tid att leta själv nu då jag inte är hemma, annars hade jag med nöje letat. =P )

Borde ju förresten gå att söka på Cheval du Selle Français och lägga till orden étalons (hingstar), jument (sto) eller hongre (valack) också.
Gruvsamt arbete att söka på Google, kan ta evigheter innan man hittar nåt vettigt.. :(

Tack!!
Sökte på detta:

Stud-book Français du Cheval Selle Français

och hittade www.haras-nationaux.fr.

Hittade massa info, bla annat alla syskon, tävlingsresultat, hingstarnas antal ston + föl/år. En del info fanns på engelska men mycket på franska så nu ska jag få en fransktalande kompis att översätta allt bara!

Det mesta kostade lite, tror att jag har betalat 10euro... Men betalade med kortet på en sida på franska så vi får väl se vad som dras på kontot.

Testar att länka till en sida. Om den går att öppna och någon kan förklara så är jag tacksam för det!
http://www4.haras-nationaux.fr:8080/HARASIRE/consultation/chevaux/performances/contenu_performances_indicesCH.jsp?CheNucheval=wpxtmllb

Liknande trådar

Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
519
Senast: Nikan
·
Skola & Jobb Jag som många andra behöver hitta jobb till sommaren. Känner att jag inte orkar med att jobba i vården längre, så måste hitta något...
Svar
0
· Visningar
149
Senast: Mirre
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 629
Senast: Mabuse
·
Kläder & Bli fin Vi gjorde misstaget att köpa en förlovningsring som bara var guldpläterad så den är rejält avskavd redan efter 1,5 år så vi funderar på...
Svar
18
· Visningar
1 222
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka