cactuspower
Trådstartare
Jaha, har räknat om lite grann i min hästs foderstat och kommer ändra lite men jag funderar lite på det här med selenbehovet, eftersom jag inte kan räkna ut just det själv utan räknar ut det på Hippocampus så behöver jag komplettera med något för att täcka upp selenbehovet. Förut har hon fått krafft miner blå för att täcka upp ffa magnesium och selenet men nu så ger jag ju hö av bra kvalité analyserat med ts på 84%, 8.2 MJ, 49 smbrp, 3.3 ca, 2.2 p, 1.0 mg och 20.0 kalcium, ger halm vid sidan om för sysselsättningen, sedan får hon havre, hestekrafft och betfor men jag ger inte så himla höga givor och selenbehovet täcks inte upp enligt beräkningen och därför funderar jag på vad man ska ge för att täcka upp.
Jag har en burk V.S.L står, alltså tillskott med Vitamin E, Selen och Lysin som det vore bra om den kommer till användning men kruxet är att rekommendationen är ca 25 g dag och inte ens det verkar täcka upp behovet om man räknar på hippocampus? hur gör man då , då? borde inte vara så bra att ge mer en så kanske, då det kanske blir överskott på e-vitamin?
Finns det något annat tillskott ni rekommenderar?
Jag har en burk V.S.L står, alltså tillskott med Vitamin E, Selen och Lysin som det vore bra om den kommer till användning men kruxet är att rekommendationen är ca 25 g dag och inte ens det verkar täcka upp behovet om man räknar på hippocampus? hur gör man då , då? borde inte vara så bra att ge mer en så kanske, då det kanske blir överskott på e-vitamin?
Finns det något annat tillskott ni rekommenderar?