sele till träning !!!!hjälp!!!!

cusan

Trådstartare
har köpt en nissevagnen qh...och håller nu på att kolla efter en sele att ha till träning och kanske de första tävlingarna om jag har tur! (måste vara positiv och tro att han kommer till start!)
tänkte köpa en finntack qh, men den var ju rätt så "klen" ..skall det inte vara lite bredare grejor när han skall dra såpass tungt i terräng?
Sedan finns det ju selmodeller som är högre, är det bättre till träning kanske..snälla ni hjälp till! detta är en djungel och det viktigaste för mig är han har det bekvämt, och belastning blir så jämn som möjligt.

Sv: sele till träning !!!!hjälp!!!!

Vi har en Finntack qh med bredare däckel,den var tydligen till för träning, o vi tränar i en Protrainer som är tung att dra även utan tryck på. Har haft den i snart 2 år o det går 4 hästar i den 3ggr i veckan. Klart nöjda är vi.

ok, vad heter en sådan modell...har kollar på elit modellen och en till som också var smal.

Vet ej vad selen heter ,köpte den hos Kå-se uppe på Bollnäs o det var han som tipsade oss om den. Kolla in på Bollnäs hemsida så går det att klicka sig fram till hästbutiken o tel.nr. Hör av dig annars om du ej hittar.

Liknande trådar

Islandshäst Jag misströstar nått så in i... snälla hjälp! Min islänning, 10 år i år, kunde tölta rent (men efter slit och tandagnisslan, perfekta...
2
Svar
21
· Visningar
2 887
Senast: Gry
·
Hundavel & Ras Jag och min pojkvän drömmer om att skaffa hund och i samma veva som vi börjat prata mer om det så märker jag ju att vi vill helt olika...
4 5 6
Svar
119
· Visningar
13 674
Senast: cirkus
·
Körning Hallå hallå! Jag håller på att köra in min D-ponny och det går helt problemfritt. Han är otroligt trygg i allt vi gör och jag är...
2
Svar
28
· Visningar
3 052
Senast: CoNo
·
C
Hästhantering Imorgon tänkte jag ge mig ut och rida helt själv för första gången med min foderhäst. Har ridit honom själv ett par ggr förut, men då...
Svar
11
· Visningar
2 207
Senast: Curly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Specialsök (Röd kong)
  • Valp 2025