Selar och rockarder

Sv: Selar och rockarder

Ja skackelfästet kommer kanske inte precis vid manken och ett täcke som är 115 cm går ju ner lite över rumpan oxå så det är ju inte säkert att man kan gå på det måttet. Det lättaste är ju att mäta ut skacklarna när du kan prova med selen till, men om vi har 150 cm till en D-ponny så känns ju 165 cm stort för en B-ponny, men sen beror det ju på hur skacklarna sitter, det skiljer ju 25 cm på två av våra vagnar.

4500:- lät ju inte så farligt, men jag har inte nån större koll på vad priserna ligger på sådana vagnar så jag vet inte.

Sv: Selar och rockarder

Ok. men tack för alla dina svar.. Vi får se hur det löser sig =) du har varit till stor hjälp iaf..

Liknande trådar

Körning Fråga: jag har en enkel bröstsele med fast brösta och en "billig" rockard med svängel. Tänker köpa ny sele med lös brösta och baksele...
Svar
7
· Visningar
1 905
Senast: ameo
·
Körning Jag ska köpa mig en inkörd häst (vill ha en bruksnordsvensk) och håller på och funderar på vilken utrustning som ska inhandlas. Den...
Svar
4
· Visningar
1 419
Senast: trassel
·
Körning Vi har ett russ som går på travet och tanken är nu att han äntligen ska få en ordentlig sele att dra rockarden med här hemma. Vår tanke...
Svar
9
· Visningar
2 899
Senast: Rea
·
Körning Har ju fått hem en minishettis på foder för obestämd tid (1-2 år minst) och ska börja köra! Har provat både tömköra och med vagn och...
Svar
8
· Visningar
2 210
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama