Se hästarna lyfta mot VM

(Ridsport)
För att flyga hundratals hästar över Atlanten krävs otroligt mycket jobb och förberedelser. FEI TV har intervjuat de som jobbar på fraktbolaget, och även filmat från lastningen och take off för den första flighten.

Läs mer...

Sv: Se hästarna lyfta mot VM

Haha, jag satt helt ärligt och väntade på den där stora kranen som skulle lyfta ombord varje box :rofl: Glad såhär i efterhand att mina fantasier inte stämmer överens med verkligheten.

(Ridsport)
För att flyga hundratals hästar över Atlanten krävs otroligt mycket jobb och förberedelser. FEI TV har intervjuat de som jobbar på fraktbolaget, och även filmat från lastningen och take off för den första flighten.

Läs mer...

Häftigt! Undrar hur de upplever starten? :)

Alltså, många människor (bla jag) har problem med öronen när man flyger. Det har med tryckutjämning att göra.

Om jag inte har speciella tryckutjämnar-öronproppar på mig så kan jag inte flyga utan att sitta och störtgrina för det känns som huvudet ska sprängas! Jag undrar hur djur i allmänhet upplever, får dom aldrig dessa problem och hur vet man det, dom kan ju inte tala om det?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter 80 hästar var med under inspelningarna av Game of Thrones. Missa inte den här filmen med de maffiga scenerna och berättelser om hur så...
Svar
0
· Visningar
296
Senast: Gunnar
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kom att läsa en bok om en man som råkat ut för en olycka och fått en ryggmärgsskada (”Smällen” av Kent Revedal). Boken var saklig...
Svar
0
· Visningar
482
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter (Sydsvenskan) På lördagen flyger VM-hästarna från Europa till USA. I dag börjar äventyret för stora delar av den svenska truppen till...
Svar
0
· Visningar
529
Senast: Gunnar
·
B
Träning Hej. Suttit här ca 5 timmar nu och läst om lite allt möjligt. Allt från mugg till A2 virus till jobbiga hingstar och kände bara ett...
Svar
15
· Visningar
1 676
Senast: bigganl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama