Scrub för tvålgjutning hemma?

Murphy

Trådstartare
Jag har för avsikt att gjuta egna tvålar för nöjes skull.
Via halvfabrikat hobbysats (från tex. Panduro).

Då jag är väldigt förtjust i scrubtvålar likt Sandstone och Porridge, undrade jag om det fanns något lämpligt att tillsätta i tvålmassan för att få lite "riv".
 
Sv: Scrub för tvålgjutning hemma?

Satsa på något som går att spola ner i avloppet utan att klibba ihop allt! :D
Om jag minns rätt så, finns det sorter med socker och salt i :D Kanske värt att prova?
 
Sv: Scrub för tvålgjutning hemma?

Jag har sett scrubmaterial (tex malna nötskal som det är i lush-scrubbarna) på samma ställen som man köper tvålingredienser?
 
Sv: Scrub för tvålgjutning hemma?

Flingsalt kan absolut funka, jag skulle dock köra på grovsalt (de som är lite rundare).
 
Sv: Scrub för tvålgjutning hemma?

Undrar om inte grovsalt kan bli för grovt. Det brukar vara vanligt salt i scrubprodukter. Eller malna nötskal.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 784
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Hej där, Först och främst hoppas jag att mitt inlägg hamnat i rätt forum, tyckte inte det var helt solklart vart jag skulle ställa...
2
Svar
25
· Visningar
5 607
Senast: Lavinia
·
Träning Eller jag vet inte? Om man en period i livet inte hinner utbilda sin egna häst, måste man då lämna iväg den för utbildning? Eller kan...
Svar
4
· Visningar
1 225
Träning Natural Horsemanship FAQ version 1.11 Vanliga frågor En FAQ borde ge svaret på de vanligaste frågorna i ämnet. I NH-forumet är det...
Svar
12
· Visningar
2 426
Senast: saddleman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp