Schettissadel

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Spirelli
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 987
S

Spirelli

Vad har ni för storlek och sort på sadlar till schettis. Ska köpa en ny. Hu rär syntetsadlarna? Ska vara till allround och hoppning.

Jag har beställt en maxam ponnysadel från hööks 15" extra vid den kommer nästa hoppas att den kommer att passa. Jag kan tala om hur det gick när den kommit. Jag har haft lite hemma och provat och kan säga att större än 15" är uteslutet då blir hela hästen täckt av sadel.

Jag har en 15" "vanlig" billig lädersadel till min shettis, med vid bom. Hade en x-vid ned den var för vid. Större än 15" ska man nog inte ha.

vi har en billig lädersadel från hööks...
vid i bommen och typ 14 i sätet...
funkar gör bra...

:banana:Charlie :banana:

Jag hade en Wintec 15" till min shettis när jag var yngre. Funkade bra. Thorowgood har också fina vida sadlar nu.

Liknande trådar

Utrustning Hej jag är tjej på 168cm som rider islandshäst, min islandshäst är runt 144cm och jag skulle vilja testa tävla på honom. Har en... 2
Svar
20
· Visningar
1 575
Senast: Roheryn
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Freazer
·
Utrustning Är det någon här som rider i ghost sadel? Jag funderar på att köpa en sådan men har inte suttit i en sådan tidigare. Den bomlösa sadel...
Svar
16
· Visningar
802
Senast: BoYo
·
Utrustning Ska beställa ett EquoIQ stalltäcke, hur är storleken på dem? Har hört att de är stora? Min häst har 140 på Amigo stalltäcken och 145...
Svar
1
· Visningar
217
Senast: EZMK
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka