Red_Chili

Trådstartare
Eftersom mina hundar badas max 2 gånger per år så har jag ärligt talat inte brytt mig om att ha hundschampoo till dem utan använt vanligt schampoo till människor.

Men, nu har jag fått för mig att ställa ut 2 gånger i juli och 2 gånger senare i år. M.a.o. blir det hela 4 bad på bara ett halvår för fyrbeningarna och då känns det som om jag borde ha ett bra hundschampoo.

Det finns ju hysteriskt många olika sorter. Är det någon egentlig skillnad mellan dem? Hur vet man vilket som är bra? Jag vill inte ha något som fluffar till pälsen eller innehåller pälsglans eller andra dumheter, jag vill bara ha riktigt rena hundar :D

Bonusbild på nybadad saluki.
33008_1323474676.jpg

Sv: Schampoo?

Ja det är skilnad på schampo och schampo men det märks nog mest om man har riktigt långhåriga hundar. Jag har testat allt möjligt från billigt till dyrt och hittat 2 märken som jag tycker fungerar extra bra på just mina hundar :)

Håller med om att det är viss skillnad. Men då jag inte schampar hundar såvärts ofta brukar jag vara för snål för att köpa de dyrare märkena, även om pälsen blir glansigare och tjusig av dem. Nu senast, när vi gjorde oss fina inför midsommar, så använde jag min egen duschkräm, så vovva och jag doftade båda gott av persika. ;) Har även använt såpa vid något tillfälle då inget annat fanns till hands och dåvarande rullat sig i koskit.

Glömde säga att jag badar mina hundar väldigt ofta (1 gång i veckan), badar man sällan så skulle jag nog köra efter tekniken "gå till en djuraffär och lukta på schampona, läs lite på flaskan och välj det du tycker verkar passa bäst" :D

Liknande trådar

Övr. Hund Alltså, jag har en noja! Jag är verkligen livrädd för att av misstag lyckas glömma hunden i en varm bil. Jag skulle aldrig chansa e d...
2
Svar
27
· Visningar
3 053
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 711
Senast: machafuko
·
Hundhälsa Kort sammanfattning: På morgonpromenaden vill Bruce äta gräs, han är mer intresserad av att äta gräs än att nosa runt eller göra sina...
Svar
14
· Visningar
6 210
Senast: EZMK
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 992
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp!
  • Guldfasanerna
  • Valp 2025