Schampoo för fett hår?!

strawberrysylt

Trådstartare
Jag ska köpa schampoo till en dam i 80-årsåldern (om det spelar roll?). Hennes hår blir fett jättefort, just nu används ett schampoo för torrt hårt, vilket ju är helt fel.

Men, när jag kollat runt i butiker har jag upptäckt att det är jättesvårt att hitta nåt?? Tror det enda jag sett är Head&shoulders och det är ju för om man har mjäll också och det har hon inte.

Tar tacksamt emot tips!! När det gäller prisklass är lite högre prisklass absolut okej, t ex köpa hos frisör. Inga fantasipriser dock.
 
Kanske kan det vara så att vilket skonsamt vanligt schampo som helst fungerar?

För mig har det varit väldig skillnad på håret mellan olika schampon. Vissa ger fetthår andra inte.
 
Antagligen har hon torr hårbotten som producerar extra fett för att bevara den fukt som finns.
Prova Aco special care dry scalp? Och tvätta två gånger.
(Finns även som fuktgivande hårbottengele).
Jag varvar med den och ett Urtekramschampo. Funkar bra, har mindre fett hår nu.
 
Tusen tack för alla tips!

Kanske kan det vara så att vilket skonsamt vanligt schampo som helst fungerar?

För mig har det varit väldig skillnad på håret mellan olika schampon. Vissa ger fetthår andra inte.

Jag använder återfuktande shampoo, annars blir mitt hår jättefett av allt som ska ta bort fett...
Jag köpte saltspray och har numera sällan fett hår.
Antagligen har hon torr hårbotten som producerar extra fett för att bevara den fukt som finns.
Prova Aco special care dry scalp? Och tvätta två gånger.
(Finns även som fuktgivande hårbottengele).
Jag varvar med den och ett Urtekramschampo. Funkar bra, har mindre fett hår nu.

Shit! Bara att prova sig fram alltså.... 😶
 
Torrschampo är icke att förakta heller. Jag tänker på att en dusch kan vara slitig för äldre, så kan vara skönt att fräscha till mellan tvättarna utan för stor arbetsinsats. Nu vet jag inte hur din dam är, men bara en tanke.
I övrigt rekommenderar jag ett helt vanligt snällt schampo.
/uska
 
Jag är ju kär i Maria Nilas Heal som är milt och snällt. Hjälper jättemycket för mitt hår som fjällar på vintern, kliar och blir torrt/ fett och allt där emellan på vintern. Största plusset är att balsamet funkar bra i hårbotten och verkar vara återfuktande.
 
Yves Rocher har ett jättebra med brännässla för fett hår. Det har jag haft i flera år och det har verkligen räddat mig från mitt feta hår som såg fett ut redan några timmar efter tvätt.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp