Schäfer eller inte?

Sv: Schäfer eller inte?

Tusen tack! :banana:

Tack! :bow:

Får jag presentera Bianka;

Bianka004.jpg

:love: :love: :love:

Freydis!!! Du är eeeelak!!! :devil: Jag SKA ju inte ha schäfer igen.... ju... eller? :crazy:

Först underbara Guiness & nu detta charmtroll... & så Allys uppfödares underbara tik... Fasen, ni driver mig i schäferfördärvet :eek:

Kan inte mer än hålla med resten här om att det är en underbar ras!!:love:
Vi har haft schäfer i familjen sedan jag föddes. Använde dom som kuddar när jag var liten när jag drack min välling!:D

Nu har vi en tik som är snart 10år gammal och min alldeles underbaraste lilla snutta! :love: Tog över henne när hon var 2,5år.
Hon är ganska pratig av sig, skäller en del på hästar som springer och katten (mmmm så goda dom hade varit att smaka på) - väldigt mycket vallinstinkt i henne.
Passar hemmet men är världens snällaste. :)
Vår förra hund, en hane, var snäll som ett lamm och sa aldrig ett ljud om man inte gav kommando till det - så det där med skällandet är nog olika från individ till individ skulle jag tro.

Över lag är ju schäfern en väldigt aktiv ras som kräver en del motion och hjärnaktivitet. Men om man jobbar med dom så har man i gengäld en bästa vän som aldrig sviker!:love:

Det enda negativa är ju tyvärr deras sjukdomar. Vet inte riktigt vart aveln är på väg om jag ska vara ärlig.
Vår tik har, tack och lov, hållt sig ganska frisk under alla åren vi haft henne.
Hanen som vi hade innan henne fick vi tyvärr ta bort i alldeles för ung ålder:cry: Han hade problem med bukspottskörtlen och allmänna matsmältningsprolem och allergier. Fick dessutom erlichias som han aldrig blev riktigt bra ifrån.
Träffar en del kunder (säljer hundfoder) som har problem med allergier på sina schäfrar.
Sen ovanpå det är det höfterna som väl är det allra största problemet idag.
Men vi får hålla tummarna för att det i framtiden kommer att avlas enbart på sunda hundar med BRA höfter!

Lycka till med din söööta lilla flicka!:love:
Ni kommer säkert att få många underbara år tillsammans!!! :bump:

a082.gif
a134.gif

Jag ska giva dig på moppo!!!

Hemska saker vilken fuling du fick tag på, ohygglig, jätte ful.:angel:

:love::love::love:

Liknande trådar

Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 453
Senast: Migo
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Har svårt att klura ut vad som är bra för mig och vad som är rimligt, så jag skriver ned mina funderingar för att se om det blir...
2 3
Svar
44
· Visningar
9 373
Senast: Raderad medlem 142658
·
Övr. Hund Hej! Den här frågan har säkert varit uppe på tapeten många gånger men eftersom jag inte hittade en tråd som riktigt relaterar till min...
Svar
11
· Visningar
4 525
Senast: Dopy
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 970
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka