Schäferöron?

Sv: Schäferöron?

Det finns en till sådan här tråd om just öron.
Men på våran schäfer tog det ungeför 7 månader, innan dess var det ett stående och ett hängande. haha.
 
Sv: Schäferöron?

Min hunds öron kom runt tio, elva veckor. De var på väg tidigare, men så fick hon ont i örat och ruskade, och ruskade och vips låg dom igen. Sen fick hon behandling, och då for de upp igen.
 
Sv: Schäferöron?

Det är olika från hund till hund, vissa får upp sina öron väldigt snabbt, medans det tar längre tid för andra. Kan även hända att örat/öronen lägger sig ner igen när de byter tänder.

Min puppy var snabb med att få upp sina öron, redan vid 8v så var dom 'uppe'.:love:
S1033368.jpg


Vid 12v stod dom helt perfekt upp, och har varit stadiga och fina sedan dess.:D
S1034375.jpg
 
Senast ändrad:
Sv: Schäferöron?

"kl"
Tack för svaren.
Det ska bli intressant att se om de här öronen reser på sig, det finns lite labbe med i bilden också. Men det ser man inte på valpen i dagsläget. Både mamma och pappa har stående öron.
 
Sv: Schäferöron?

Min schäfer valp var nästan 4 mån innan hennes öron blev stabila. visa dagar stog dom och nästa låg dom ner.

Men min andra schäfer som är vuxen nu när hon var valp stod hennes öron tills hon började ömsa tänderna vid 6-7 månader och då la de sig och ena örat har aldrig kommit upp igen men om hon ser nå skoj i skogen eller nåt så kan hon fälla upp båda öronen...

Men om man är orolig att öronen inte ska ställa sig så kan man ju alltid tejpa eller lima upp öronen för att hjälpa dom upp.... men man ska ju veta hur man gör innan man gör det på hunden...
 

Liknande trådar

Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
985
Senast: L(i)FE
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
384
Hundhälsa Hej alla hundälskare! Jag står inför en spännande men utmanande situation och hoppas på era råd och erfarenheter. Vi har en underbar...
Svar
10
· Visningar
933
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
5 794

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp