Schabrak med bling

Fiorano

Trådstartare
Har varit superskeptisk till detta påfund, men efter att i helgen sett en ponny glittra i solen insåg jag hur gärna jag vill ha ett:p. Har dock bara koll på Equilines snordyra variant. Finns det andra märken som har bling i passpoalen som inte kostar en förmögenhet?

Sv: Schabrak med bling

Vad är det för bling?
Är man bara en liten aning händig är det ju annars lätt att sy på t.ex. paljettband eller lösa "stenar" för att blinga ett schabrak :)

Som du säger är dom också sjukligt dyra:(.

Sparrisen: Att fixa själv är inte ett alternativ, kommer aldrig att få tummen ur:p.

Jag har också bara sett Equiline och Scarpati, kanske att Cristina Sport kan ha men de är ju även de svindyra.

Betala 1000-1200kr för ett schabrak känns faktiskt liiiite i överkant.

Men jag har ett Cristina Sport med silvriga tvinnade paspoaler, de glittrar snyggt men inte lika mycket som strasschabraken såklart.

Du får väl leta på Tradera...

Tur man inte är nåt fan av bling. Jag blir snål när schabraken kostar över 500 kr :o

Jag planerar att beställa schabrak (och ev luva, använder det knappt dock då jag gillar när det är "rent" i ansiktet på dom :o:p) ifrån Tophorse, vet inte vilket märke det är men bara jag hör 3 dubbla rader med bling så blir jag knäpp! :d:D:love:

Ja, 500:- är absolut en smärtgräns även för mig! Har koll på hästnet och har mailat på lite andra schabrak och ett kandar. Men folk är ju helt hopplöst dåliga på att svara! Först får man respons-men sen bara försvinner dom. Suck.

Tre rader bling är lite overkill för mig;). Vill ha en rad. Vad kostar det från tophorse?

Hon tar mellan 600-800kr tror jag och JISSES vad det glittrar! ;)

Såg nu att hon tar ca 700kr med 1 rad, men då designar du också hela själv i form av färgerna!

Senast ändrad:

Fortfarande alldeles för mycket pengar för ett schabrak;). Jag är alldeles för snål för det:D.

Ja det blir mycket pengar!

Ett alternativ är ju att du köper ett schabrak och limmar på antingen stenar eller en blingkedja och limmar på själv? :) Borde man kunna hitta på lite lyxigare hobbybutiker för nån hundring eller billigare! :)

Jag har ett svart från Protector (köpt på ekohallen för typ 199 kanske?) som har silverglittrig passpoali mitten mellan två vita, det glittrar trots det inte är stenar :) ska försöka fixa bild på det lite senare idag!

Jag blir snål när schabraken kostar över 500 kr :o

Vadå snål?!?!

Snarare klok!
Fan 500kr eller mer för ett jäkla schabrak, en tyglapp är sinnessjukt dyrt!
Det är ju inte ens dyrt att tillverka schabrak, så tänk vilken jäkla förtjänst företagen gör bara för att hästfolk ska ha och vara så flashiga och visa någon jäkla status :mad:

Märks det att jag inte gillar att hästeriet mer och mer börjar bli en snobbsport igen än en folksport?
Ett tag höll ju trenden på att vända så det höll på att bli en folksport vilket i mina ögon är mkt roligare.

I mina ögon är 2-300kr lagom mkt pengar för ett schabrak, så det är tur för mig att de hamnar på rea ibland :D

kl

Ni som har blingade schabrak, hur bra håller sig blinget? Måste slita en hel del när man tvättar det i maskin tex eller stenarna sitter kvar?

Köp eget bling 500 swarowskikristaller kan man få för 300 och glaskristaller är ännu billigare och kan får för 49 kr på vanlig hobbyaffär=)

Så kan man blinga på bäst man vill på allt man vill=)
Funkar på tröjjor, schabrak, sadlar, träns, grimmor benlindor benskydd osv osv=)

Skulle aldrig i livet ge 1500 för ett schabrak hur snyggt de än må vara, hooks schabrak är helt oki tycker jag, de kostar 199-399 där omkring tycker jag det är oki.

Liknande trådar

Fritid Jag är egentligen en lantis. Gillar inte städer, har historiskt sett varit rätt ”kulturellt ointresserad” och känner mig jättebortkommen... 2
Svar
28
· Visningar
998
Senast: Kirre
·
Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 413
Senast: Ceta
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det är nu 3½ år sedan jag fick besked om att jag är överkänslig mot komjölk, de 4 vanliga sädesslagen (vete, havre, korn, råg) samt...
Svar
0
· Visningar
509
Senast: cassiopeja
·
Fordon Vi har flyttat från lägenhet till hus en bit från kommunikationer och inser att vi skulle behöva en andrabil. Dels för att inte bli... 2
Svar
21
· Visningar
1 287
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka