Schabrak m kardborre

_Peplis_

Trådstartare
där man ska fästa stropparna i sadeln..vilka modeller har det? Måste ha det, eller extra långa alla andra med "vanliga" stroppar är för korta ju :(

Jacson har, snyggt och bra passform dessutom. Har kardborre där man ska ha själva gjorden också, så man slipper fumla med att trä den igenom, bara att öppna, spänna fast gjorden och sen stänga kardborren.

Vet tyvärr inte vart man kan köpa dom, skulle ville ha flera själv! Köpte min på mässan i Gbg.

Hööks hade det på någon modell :crazy: .
Men som sagt Jacson.
Har på mina HJ:s schabrak också, och ett från Globus.

jaa jag har ju det..och om klossorna ska sitta bra där jag vill ha dom, blir det ju precis där stroppen ska gå :crazy:

Vilken wintec har du? Wintec Pro hopp? :confused: * Ska köpa i dagarna antagligen *

ja absoulut! en av de skönare sadlar jag ridit i (och jag känner mina sittben av att sitta i en soffa så..)

mjuk o smidig direkt, inget krångel med o smörja o sådär. passar mig perfekt!

. Okej. Ska ringa sadelutprovaren och kolla när hon kan komma. Är mest intresserad av Wintec Pro, men ska kolla på den andra också. Det finns ju att köpa större stöd, och det är ju det isf. Men den andra va så go att sitta i.
Ska ju ha 2 sadlar nu, och hålla på att stoppa om och putsa två sadlar blir lite mkt :p

Liknande trådar

Utrustning Tveksamt om det räknas till utrustning kanske, men jag undrar om man alltid måste blöta dem? Jag trodde (kanske i min enfald?) att nu...
Svar
12
· Visningar
720
Senast: fio
·
Utrustning Hejsan! Jag undrar vad ni som är duktiga på sadlar skulle säga om hur denna ligger och passar på denna rygg? Jag tycker att kurvan på...
2
Svar
22
· Visningar
1 574
Senast: morgaine
·
Utrustning Har kollat på en pessoa sadel 16 tum, sitter bra på hästen och sätet är bra för mig men stropparna är för korta och eh gjord på 130 är...
Svar
8
· Visningar
895
Senast: Sorgsen
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
902
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka